Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wolniejsze tempo produkcji T-50

Lotnictwo wojskowe, 02 kwietnia 2015

Tempo produkcji samolotów bojowych Suchoj T-50 może być wolniejsze niż zakładano. Ma to umożliwić zamówienie większej ilości Su-30SM i Su-35 przez WWS FR.

Pierwsza eskadra WWS FR ma być wyposażona w 12 T-50 PAK FA / Zdjęcie: Suchoj

Wiceminister obrony FR, gen. Jurij Borisow przekazał mediom informację, że resort planuje spowolnienie tempa produkcji wielozadaniowych samolotów bojowych Suchoj T-50 PAK-FA. Powodem decyzji ma być trudna sytuacja ekonomiczna FR.

Anonimowe źródło zbliżone do kręgów rosyjskiego ministerstwa obrony potwierdza te doniesienia. Najnowsza wersja rządowego planu zakupów uzbrojenia zakłada, że w latach 2016-2020 WWS FR nabędą 52 T-50. W ciągu 3 pierwszych lat wspomnianego okresu dostarczanych będzie 8 PAK FA rocznie, a w ciągu 2 kolejnych – 14.

W 2010 prezydent FR Władimir Putin stwierdził, że program T-50 kosztował dotychczas 30 mld rubli (ok. 2 mld zł, według obecnego kursu). Do zakończenia prac rozwojowych niezbędna jest zbliżona kwota (Aero India 2015: Docelowy silnik T-50 w 2020, 2015-02-21).

Produkcja seryjna T-50 ma rozpocząć się w zakładach KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem już w przyszłym roku. WWS zamierzają początkowo wprowadzić do służby 12 samolotów, tworzących jedną eskadrę. Następnie produkcja zostanie wstrzymana, aż do sprawdzenia zdolności bojowych PAK FA podczas prób operacyjnych. Producent szacuje, że WWS FR i Indie (w ramach programu FGFA, Wstępny projekt FGFA zakończony, 2015-01-12) zamówią ponad 400 samolotów tego typu.

Spowolnienie tempa produkcji T-50 ma pozwolić rosyjskiemu resortowi obrony za zakupienie większej liczby samolotów bojowych Su-30SM (Kolejne zamówienie na Su-30SM, 2014-09-08) i Su-35. W br. KnAAPO mają wyprodukować 5 Su-30M2 i 14 Su-35 (Chińczycy szkolą się na Su-35?, 2015-01-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.