Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Wyniki Boeinga

Lotnictwo cywilne, 19 czerwca 2015

W trakcie tegorocznego salonu w Paryżu klienci złożyli zamówienia na 331 samolotów produkowanych przez Boeinga. Ich wartość to 50,2 mld USD.

Jedną z gwiazd tegorocznej paryskiej wystawy był Boeing 787-9 Dreamliner, w atrakcyjnym malowaniu Vietnam Airlines. Mimo tego Amerykanie nie zdobyli żadnego zamówienia na ten model / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Drugi z gigantów branży lotnictwa cywilnego, amerykański Boeing, odnotował podczas Paris Air Show nieco słabsze wyniki od najgroźniejszego rywala – Airbusa (Paris Air Show 2015: Wyniki Airbusa, 2015-06-19). Koncern z Seattle zdobył zamówienia na zaledwie 331 samolotów komunikacyjnych. Jednak ich wartość rynkowa wynosi aż 50,2 mld USD (185,1 mld zł).

Największą ilość nowych amerykańskich statków powietrznych kupiły linie AerCap – równo 100 Boeingów 737 MAX 8, za sumę 10,7 mld USD (39,5 mld zł). Nieco więcej zamierza wydać towarzystwo Garuda Indonesia na 30 787-9 i taką samą ilość 737 MAX 8 – 10,9 mld USD (40 mld zł).  

Dużym powodzeniem cieszyły się też samoloty towarowe. Grupa Wołga-Dniepr zobowiązała się do kupna 20 747-8 Freighter, a EVA Airways – pięciu 777 Freighter za 1,5 mld USD (5,5 mld zł). Z kolei Qatar Airways zamówiły 4 Boeingi 777 Freighter i 10 777-8X za 4,8 mld USD (17,7 mld zł).

Wciąż nie słabnie popyt na samoloty wąskokadłubowe (Pierwszy Boeing 737-800 dla MNA, 2015-06-12). Trzy towarzystwa postanowiły nabyć po 30 samolotów z rodziny 737. Ruili Airlines wybrały 737 MAX (za 3,2 mld USD, czyli 11,8 mld zł), Minsheng modele 737 Next-Generation i 737 MAX (ich wartość to 3,1 mld USD, czyli 11,4 mld zł), a Korean Air zakupią 737 MAX i dwa 777-300ER, za łącznie 3,9 mld USD (14,4 mld zł). Oprócz tego SMBC Aviation Capital zamówiło 10 737 MAX 8 za 1,1 mld USD (4 mld zł), nieujawnieni nabywcy – 17 737-800 i 4 737-900ER za równe 2 mld USD (7,4 mld zł), a Sriwijaya Air dwa 737-900ER za 200 mln USD (738 mln zł, wcześniej nie ujawnione).

Boeing ujawnił też jedno zamówienie na Dreamlinery. Złożyły je Ethiopian Airlines, które już wcześniej postanowiły nabyć sześć 787-8, wartych 1,3 mld USD (4,8 mld zł).

Podczas paryskiego salonu Amerykanie rozpoczęli też sprzedaż samolotów klasy biznes BBJ MAX 9. Pierwszy klient zakupił jeden samolot tego typu, za 100 mln USD (369 mln zł). BBJ MAX 9, który będzie następcą BBJ3, ma zasięg obliczeniowy 11 700 km. Jego maksymalna masa do startu wynosić ma ponad 88 t. Powierzchnia użytkowa kabiny pasażerskiej to 104 m2. Pierwszy BBJ MAX 9 ma trafić do centrum wyposażenia wnętrza w 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra