Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Wizz Air zamawia A321neo

Lotnictwo cywilne, 18 czerwca 2015

Wizz Air, największy niskokosztowy przewoźnik w Europie Środkowo-Wschodniej, podpisał dzisiaj porozumienie z Airbusem w sprawie zakupu 110 samolotów A321neo.

Dostawy A321neo dla Wizz Air rozpoczną się w 2019 / Rysunek: Airbus

Porozumienie zawarte podczas trwającego salonu lotniczego w Paryżu (Paris Air Show 2015: Jakość, nie ilość, 2015-06-15), dotyczy nabycia przez węgierskie niskokosztowe linie Wizz Air 110 Airbusów A321neo, z najnowszą konfiguracją Cabin Flex z 239 fotelami o szerokości 18 cali (46 cm). Ich dostawy rozpoczną się w 2019. Linie wynegocjowały też prawa do zakupu dodatkowych 90 A321neo.

Wizz Air odebrał dotychczas 61 Airbusów A320 z zamówienia obejmującego 112 samolotów, w tym 27 A321 z większą liczbą foteli pasażerskich, których dostawa rozpocznie się w listopadzie br. Pozostałe 41 samolotów, po odliczeniu 10, zgodnie z treścią aktualnego zamówienia, zostanie dostarczonych w połowie 2018 (Wizz Air zamawiają Airbusy A321, 2013-10-18).

Nowe samoloty zastąpią używane obecnie, po ich zwrocie do leasingodawców. Zgodnie z postanowieniami memorandum, przewoźnik może wymienić część A321neo na A320neo, w zależności od przyszłych potrzeb. Obowiązująca umowa zakupu z Airbusem przewiduje także, iż Wizz Air odwoła zamówienie na A320ceo, których dostawa miała rozpocząć się w 2018.

Według aktualnych cen katalogowych zawarte porozumienie jest warte ponad 12,5 mld USD (45,7 mld zł), ale przy ostatecznym rozliczeniu zostaną uwzględnione rabaty. Finalizacja zamówienia nastąpi po zatwierdzeniu warunków porozumienia przez Radę Dyrektorów Wizz Air, zakończeniu negocjacji dotyczących ostatecznej formy umowy sprzedaży i otrzymaniu zgody udziałowców Wizz Air.

Rozważaliśmy różne możliwości w związku z zamówieniem, ale Airbus przedstawił najkorzystniejsze rozwiązanie uwzględniające oferowany rodzaj samolotów, ekonomiczność, wsparcie i cenę. Wszystkie te czynniki sprawiły, iż zdecydowaliśmy się na kontynuowanie naszej wieloletniej współpracy z Aribusem, w ramach stałego rozwoju linii na rynkach w Europie i poza jej granicami – powiedział prezes Wizz Air József Váradi. Wierzymy, że zamówienie 110 samolotów A321neo umocni systematyczną ekspansję i zapewni dynamiczny rozwój przez najbliższą dekadę – dodał prezes Váradi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.