Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Wyniki Airbusa

Lotnictwo cywilne, 19 czerwca 2015

Podczas tegorocznych targów lotniczych w Paryżu Airbus zdobył zamówienia na 441 samolotów o wartości 57 mld USD.

Na kupno A350-900 podczas tegorocznej wystawy w Paryżu zdecydowały się tylko dwa towarzystwa. Garuda Indonesia zamówiły 30 samolotów tego typu, Air Lease Corporation – jeden / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Podczas trwających obecnie targów lotniczych w Paryżu (Paris Air Show 2015: Jakość, nie ilość, 2015-06-15), koncern Airbus zdobył zamówienia na 441 samolotów komunikacyjnych, o łącznej wartości 57 mld USD (208,4 mld zł). Kontrakty obejmują wiążące zamówienia na 124 samoloty, za sumę 16,3 mld USD (59,6 mld zł) oraz deklaracje zakupu 317 kolejnych samolotów, za 40,7 mld USD (148,8 mld zł).

Airbus rozpoczął tegoroczny salon od ogłoszenia pierwszego użytkownika nowego modelu A330 Regional. Będą nim Saudi Arabian Airlines, które wydzierżawią 20 samolotów tego typu od IAFC, czołowego leasingodawcy na Bliskim Wschodzie. A330-300 Regional ma przewozić maksymalnie 400 pasażerów, na trasach długości do 5560 km. Jego maksymalna masa startowa to ok. 200 t. Dzięki innowacjom, zapożyczonym od A350 i A380, nowy A330-300 Regional zużywać będzie o 26% paliwa mniej w porównaniu z używanymi obecnie A330-300.

Airbus zdobył 55 zamówień i deklaracji zakupu o wartości 15,6 mld USD (57 mld zł) na samoloty szerokokadłubowe. 31 z nich dotyczyło A350-900 (30 dla Garuda Indonesia i 1 dla Air Lease Corporation), 20 – A330 Regional, a 4 – A330-300 dla tajwańskich linii EVA Air.

Rodzina samolotów wąskokadłubowych A320 nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Airbus może pochwalić się uzyskaniem wiążących zamówień i deklaracji na statki powietrzne tego typu o wartości 41,4 mld USD (151,3 mld zł). Spośród nich 343 dotyczyły modelu neo (110 A321neo dla Wizz Air (Paris Air Show 2015: Wizz Air zamawia A321neo , 2015-06-18), 62 dla Synergy Aerospace Corporation, 60 dla nieujawnionego przewoźnika z Azji, 60 dla GECAS, 50 A321neo dla Korean Air i pojedynczy ACJ319neo dla Alpha Star). Oprócz tego linie postanowiły nabyć także 43 klasyczne samoloty z rodziny A320 ceo. Do ich kupna zobowiązały się ALC (1 A321 i 3 A320), Peach Aviation (3 A320), VietJetAir (6 A321) i Saudi Arabian Airlines (30 A320). Oprócz tego Airbus ogłosił nowy program konwersji samolotów pasażerskich rodziny A320 na transportowce, we współpracy z EFW i ST Aerospace.

John Leahy, główny dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów, skomentował wyniki europejskiego przedsiębiorstwa: Potwierdza się nasza najnowsza prognoza, która przewiduje popyt na 32 600 samolotów w ciągu następnych 20 lat. Zamówienia i deklaracje zakupu złożone podczas tegorocznych paryskich targów lotniczych pokazują trzy rzeczy: Azja jest motorem wzrostu transportu lotniczego, jesteśmy liderem w sektorze samolotów wąsko- i szerokokadłubowych, a nasz A321neo jest preferowanym samolotem w średnim segmencie rynku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.