Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

H175 dla Hong Kongu

Lotnictwo cywilne, 08 września 2015

Rząd Hong Kongu zamówił 7 śmigłowców Airbus Helicopters H175, w konfiguracji przystosowanej do wykonywania zadań na rzecz administracji państwowej.

Śmigłowiec H175 w wersji poszukiwawczo-ratowniczej / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Eskadra transportowa rządu (Government Flying Services, GFS) Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkong zamówiła 7 śmigłowców Airbus Helicopters H175 (1000 godzin nalotu H175, 2015-08-29). GFS jest zarazem pierwszym w świecie nabywcą wiropłatów tego typu w konfiguracji przystosowanej do wykonywania zadań na rzecz administracji państwowej.

GFS, którego głównym zadaniem jest zapewnienie przez 24 godziny usług wsparcia w nagłych wypadkach, jest  długoletnim użytkownikiem śmigłowców Airbus Helicopters. Obecnie w jego flocie znajdują się 3 AS332 (Drugi AS332 C1e dla Boliwii , 2014-12-13) i 4 H155 (Więcej Dauphinów w Japonii, 2015-03-31), używane do misji poszukiwawczo-ratowniczych i zwalczania pożarów.

Wnętrze śmigłowca H175 przeznaczonego do wykonywania zadań na rzecz administracji państwowej można szybko i łatwo przekształcić dla potrzeb innych misji, jak np. poszukiwania i ratownictwa, ratownictwa medycznego, zwalczania pożarów, zadań porządku publicznego czy patrolowania granic lądowych i morskich. Dostawy pierwszej partii 3 H175 dla GFS rozpoczną się pod koniec 2017.  Pozostałe 4 śmigłowce zostaną przekazane w 2018.

H175 dla GFS zostaną wyposażone w integralne urządzenia optoelektroniczne, służący do obserwacji i śledzenia, a także ulepszony wskaźnik map cyfrowych, które będą obsługiwane za pomocą konsoli operatora zabudowanej w kabinie. Oprócz tego otrzymają one podwójną wciągarkę, głośniki, reflektor poszukiwawczy i regulowane oświetlenie zewnętrzne. Autopilot H175 będzie miał dodatkowe tryby działania, zmniejszające wysiłek pilota podczas misji poszukiwawczo-ratowniczych.

H175 jest napędzany dwoma silnikami turbowałowymi Pratt & Whitney Canada PT6-C67E, opracowanymi specjalnie dla niego, o mocy 1324 kW każdy. Dzięki nim śmigłowiec może rozwinąć prędkość przelotową 278 km/h. Maksymalna prędkość przelotowa przekracza 306 km/h. H175 może wykonać zawis bez wpływu ziemi (HOGE) na wysokości 1768 m w warunkach ISA+20°C, przy maksymalnej masie do startu 7,5 t. Długotrwałość lotu H175 wynosi 6 h, przy standardowym zapasie paliwa w zbiornikach, wynoszącym ponad 2 t.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.