Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy lodołamacz USCG

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 stycznia 2016

Straż Wybrzeża USA przedstawiła wstępny plan budowy i wprowadzenia do służby nowego ciężkiego lodołamacza.

Nowy lodołamacz zastąpi wiekowy USCGC Polar Star, typu Polar, który przyjęto do służby w 1976. Uzupełni też w linii młodszy USCGC Healy (WAGB 20, na zdjęciu) / Zdjęcie: USCG

W najbliższych latach Straż Wybrzeża USA (USCG) pozyska nowy ciężki lodołamacz, który zastąpi w linii obecnie eksploatowane jednostki. Okręt będzie wspierał działania USCG i US Navy, a także innych amerykańskich agencji rządowych, prowadzone na wodach Oceanu Arktycznego i w Antarktyce.

Nowy okręt ma być zdolny do pokonywania pokrywy lodowej o grubości co najmniej 2 m. Wymagana przez USCG autonomiczność wynosci 80-90 dni. Jednostka ma rozwijać 15 w. Zasięg okrętu powinien być nie mniejszy niż ok. 40 tys. km, przy prędkości marszowej wynoszącej 12 w. Hangar ma pomieścić 2 średnie śmigłowce transportowe / poszukiwawczo-ratownicze, np. MH-65D Dolphin czy MH-60 J/T Jayhawk lub bezzałogowe statki latające.

Obecnie USCG eksploatuje 2 lodołamacze: ciężki USCGC Polar Star (WAGB 10), typu Polar (USCG Polar Star odwołany, 2014-01-08) i USCGC Healy (WAGB 20, USCGC Healy na Biegunie Północnym, 2015-09-09). W rezerwie wciąż pozostaje 2. z jednostek typu Polar, USCGC Polar Sea (WAGB 11). Oba okręty tego typu przyjęto do służby w latach 1976-1977 i już dawno przekroczyły przewidziany przez producenta resurs.

W minionych latach USCGC Polar Star przeszedł remont i częściową modernizację, wskutek czego jednostka pozostanie w linii do początku następnej dekady. Wówczas jej miejsce powinien zająć już nowy lodołamacz. W latach 2018-2019 Straż Wybrzeża powinna dokonać wyboru dostawcy okrętu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.