Dwa towarzystwa ze Stanów Zjednoczonych Ameryki złożyły zamówienia na Boeingi 737.
W ramach wycofywania z eksploatacji samolotów komunikacji regionalnej United Airlines zamówiły 40 Boeingów 737-700. Ich dostawy rozpoczną się w połowie 2017 (United zmieniają zamówienie na Boeingi, 2015-04-24). Dzięki temu flota samolotów 50-miejscowych należących do linii zmniejszy się do 2019 o połowę. Obecnie przewoźnik ma ich aż 256.
Wbrew niektórym doniesieniom, zakup 737 nie oznacza rezygnacji United z nabycia mniejszych samolotów. – Wciąż rozważamy pozyskanie Bombardierów CS100 albo Embraerów E190 lub E195 – mówi dyrektor finansowy United Gerry Laderman.
Natomiast niskokosztowe linie Southwest zamówiły 33 Boeingi 737-800 i zmieniły opcję zakupu 25 737-700 na taką samą ilość 737-800. Jest to element strategii wymiany floty i wycofania z eksploatacji 737 Classic najpóźniej do połowy 2018.
Pod koniec 2015 Southwest miały 704 samoloty na stanie, po odebraniu 19 nowych 737-800 i 24 zakupionych z drugiej ręki 737-700. Ze stanu spisano cztery 737 Classic.
W ramach nowego planu do floty Southwest trafi w br. 36 737-800 i 17 737-700. W 2017 koncern z Seattle dostarczy przewoźnikowi 35 737-800 i 14 737-700, a w 2018 – odpowiednio 18 i 4 samoloty każdego z w/w typów. Pierwszy 737 Max 8 zostanie przekazany Southwest w 2017 (Rozpoczęto montaż Boeinga 737 MAX 8, 2015-09-16).