Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy kupią C-130?

Lotnictwo wojskowe, 17 marca 2016

W mediach pojawiła się informacja o możliwości zakupu przez Niemcy transportowców C-130.

Według nieoficjalnych informacji Berlin jest zainteresowany nabyciem ok. 10 Herculesów  / Zdjęcie: Lockheed Martin

Reuters poinformował, powołując się na źródła parlamentarne i wojskowe, o możliwości zakupu przez Niemcy samolotów transportowych Lockheed Martin C-130 Hercules. Transakcja ma dotyczyć ok. 10 samolotów. Niedawno na podobny krok zdecydowali się Francuzi (DGA zamawia C-130J, 2016-02-03).

Cytowany przez agencję wojskowy twierdzi, że zamiar zakupu C-130 nie jest związany z problemami dopracowania i dostaw A400M. Trudno w to jednak uwierzyć, mając w pamięci niedawną decyzję dowództwa Luftwaffe (niemieckich wojsk lotniczych) o przedłużeniu służby wiekowych C-160 Transall (Niemieckie Transalle do 2021, 2015-12-15). Z kolei parlamentarzysta twierdzi, że powodem chęci nabycia Herculesów jest fakt, iż A400M ma, zdaniem Luftwaffe, zbyt duże gabaryty i masę, aby móc lądować na niektórych drogach startowych. 

Najprawdopodobniej jednak informacja jest jednym z elementów nacisku, jaki rząd w Berlinie chce wywrzeć na Airbusie w ramach negocjacji dotyczących liczby zakupionych A400M. Według ostatnich informacji ma ich być nie więcej niż 40, z 53 zamówionych oryginalnie. W 2016 Niemcy mają odebrać 9, w 2017 i 2018 po 11, a w 2019 – pozostałe 6. Wciąż trwają poszukiwania nabywców dla pozostałych 13 samolotów. Decyzja w tej sprawie musi być podjęta najpóźniej do 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.