Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

70-lecie stewardes Air France

Lotnictwo cywilne, 01 kwietnia 2016

Dokładnie 70 lat temu, w kwietniu 1946, linia Air France powitała pierwszych 11 stewardes na pokładzie swoich samolotów.

Na początku mundury stewardes Air France miały bardziej wojskowy wygląd

W kwietniu minie 70 lat, odkąd narodowy przewoźnik Francji powitał pierwszych 11 stewardes na pokładzie swoich samolotów. Dzięki ich pracy, francuski przewoźnik na przestrzeni lat zyskał renomę linii lotniczej oferującej doskonałą obsługę, z zachowaniem najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa. Nienaganną elegancję i styl stewardesy zawdzięczają najsłynniejszym projektantom, którzy od lat tworzą stroje dla personelu pokładowego Air France (Kraków na mapie połączeń Air France, 2016-01-26, Cięcia w Air France, 2015-10-05).

Spośród 13,5 tys. osób personelu pokładowego Air France, stewardesy stanowią obecnie ponad 8,8 tys. Reprezentują one francuskiego przewoźnika na całym świecie, towarzysząc pasażerom podczas lotu. To co wyróżnia stewardesy Air France, to unikatowa sztuka podejmowania gości na pokładzie, która ma obrazować podróżowanie we francuskim stylu. A także szykowne mundury, zaprojektowane przez sławnych projektantów.

W 1969 po raz pierwszy do uniformu dodano typowo kobiece akcesoria

Pierwszy steward pojawił się na pokładzie samolotów Air France w 1938. Z czasem na dłuższych trasach, takich jak Paryż-Nowy Jork (lot trwał wówczas do 23 h i 45 min), linia zdecydowała się zatrudnić także stewardesy. Zadania rozdzielono w ten sposób, aby męska obsługa odpowiadała za przygotowanie posiłków i podawanie ich pasażerom, a panie zapewniały ciepłe powitanie na pokładzie samolotu i dbały o dobre samopoczucie pasażerów podczas całego rejsu. Osoby z obsługi nie miały wówczas do dyspozycji mikrofonu i nie było również formalnych zapowiedzi w czasie lotu. Jednak wraz z pojawieniem się coraz nowocześniejszych samolotów, wszystko uległo radykalnej zmianie.

Mundury dla załogi Air France były i nadal są projektowane przez światowej sławy projektantów. Ich kroje zmieniały się przez lata, odzwierciedlając najważniejsze trendy w modzie oraz francuski styl i elegancję. Stroje dla Air France projektowali m.in. Dior, Carven, Louis Féraud, Ricci czy Christian Lacroix.

Po wejściu do eksploatacji samolotów odrzutowych każdy członek personelu pokładowego otrzymał ściśle określone zadania i został przypisany do danej części kabiny

Na początku mundury stewardes miały bardziej wojskowy wygląd. Pierwszy uniform dla Air France zaprojektował Georgette Rénal, w 1946. Składały się na niego: garnitur, letnia sukienka i płaszcz. W latach 1950. linia, na fali zmian wprowadziła nowy krój, zaprojektowany przez Georgette de Trèze – prezentujący bardziej nowoczesny, kobiecy styl.

Następnie na początku lat 1960. postawiono na elegancję i wyrafinowanie. Wyzwanie podjął wówczas dom mody Christiana Diora. Od 1963 na pokładzie samolotów Air France pasażerowie mogli podziwiać jasnoniebieskie sukienki z płaskim, szerokim paskiem. W 1969 powstały z kolei dwie wersje strojów autorstwa Cristobala Balenciagi. Był to pierwszy uniform, który linia Air France wyposażyła w dodatki i akcesoria: torebkę, klasyczne granatowe obuwie i białe, bawełniane rękawiczki.

Nienaganną elegancję i styl stewardesy Air France zawdzięczają najsłynniejszym projektantom, którzy od lat tworzą dla nich stroje / Zdjęcia: Air France

Dopiero w 1955, stewardesy i stewardzi zostali nazwani personelem pokładowym, a ich zawód został oficjalnie uznany. Nowe typy samolotów we flocie francuskiego przewoźnika wymusiły również zmiany w zakresie obsługi pasażerów. Praca zespołowa stała się powszechna, a każdy członek załogi miał ściśle określone zadania i został przypisany do danej części kabiny. Ponadto standardem stały się szkolenia z procedur bezpieczeństwa. Obecnie w ramach regularnych ćwiczeń przeprowadzane są m.in. szkolenia w symulatorach, zachowanie w sytuacjach awaryjnych, udzielanie pierwszej pomocy i wspólne ćwiczenia z pilotami.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.