Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy finansowe brazylijskiego lotnictwa

Lotnictwo wojskowe, 05 sierpnia 2016

Z powodu braku funduszy niemal 60% floty wojsk lotniczych Brazylii nie może wykonywać lotów.

Niedostatki finansowe powodują, że zdolność operacyjna brazylijskiego lotnictwa wojskowego wciąż maleje / Zdjęcie: MO Brazylii

Cięcia budżetowe spowodowały, że Força Aérea Brasileira (FAB, wojska lotnicze Brazylii) mogą użytkować tylko 250 z posiadanych niemal 600 statków powietrznych. Kolejnym problemem jest malejący nalot. W 2015 piloci FAB wylatali łącznie 130 tys. h, czyli znacznie mniej niż 150 tys. h, wymagane do podtrzymania nawyków i utrzymania odpowiednich zdolności operacyjnych (FIA 2106: Transportowiec nowej generacji, 2016-07-12, Pierwszy brazylijski Caracal CSAR, 2015-12-09, Brazylia zamawia nowe SC-105, 2015-07-02).

W br. ma być jeszcze gorzej. Plany zakładają, że brazylijscy piloci wylatają w 2016 zaledwie 100 tys. h.

Niedostatki finansowe spowodowały też, że FAB musiały zamknąć 5 posterunków radiolokacyjnych odpowiedzialnych za kierowanie ruchem lotniczym. W tej sytuacji wojsko zaapelowało do Tribunal de Contas da União (odpowiednika polskiej Najwyższej Izby Kontroli) o zakazanie zmniejszania funduszy przydzielanych lotnictwu wojskowemu ze względu na jego strategiczne znaczenie dla państwa.

FAB odpowiadają za ochronę ponad 22 mln km2 terytorium kraju i jego przestrzeni powietrznej. Oprócz tego do odpowiedzialności Brazylijczyków należy też kontrolowanie oraz wykonywanie misji poszukiwawczo-ratowniczych na 10 mln km2 wód południowego Atlantyku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.