Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Emirates testują CheckTime

Lotnictwo cywilne, 02 marca 2017

Linie Emirates rozpoczęły próby innowacyjnej technologii wspierającej proces decyzyjny, która ułatwia zarządzanie operacyjne oraz zwiększa bezpieczeństwo i ekologiczność w ekstremalnych i niebezpiecznych warunkach pogodowych panujących w zimie.

Dzięki CheckTime piloci Emirates będą mogli w większym stopniu skupić się na pozostałych aspektach bezpieczeństwa i operacji lotniczych / Zdjęcie: Emirates

Linie Emirates rozpoczęły próby innowacyjnej technologii wspierającej proces decyzyjny, która ułatwia zarządzanie operacyjne oraz zwiększa bezpieczeństwo i ekologiczność w ekstremalnych oraz niebezpiecznych warunkach pogodowych panujących w zimie.  We współpracy z Vaisala, czołowym dostawcą usług w zakresie pomiarów środowiskowych i przemysłowych z Finlandii, przewoźnik rozpoczął testy działania systemu CheckTime w warunkach zimowych w Kopenhadze i Chicago.

CheckTime wykorzystuje pomiary czynników, takich jak temperatura, wiatr, czy różne rodzaje opadów atmosferycznych, dokonywane w czasie rzeczywistym przez stacje pogodowe, do oszacowania wpływu panujących warunków atmosferycznych na płyn odladzający i przeciwoblodzeniowy, a następnie przekazuje wyniki pilotom poprzez lotniczy system adresowania i przekazywania wiadomości (ACARS). CheckTime pozwala zastąpić procedurę ręczną, w trakcie której piloci korzystają z wykazu czasów zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego i tablic informacyjnych oraz obserwują pogodę w celu ustalenia właściwej ilości płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego i czasu, w którym samolot może bezpiecznie wystartować w danych warunkach atmosferycznych. Korzystając z precyzyjnego, zautomatyzowanego systemu wsparcia decyzyjnego zamiast uciążliwej procedury ręcznego pomiaru wymaganej ilości płynu, piloci Emirates będą mogli w większym stopniu skupić się na pozostałych aspektach bezpieczeństwa i operacji lotniczych, przygotowując się do lotu w ekstremalnych warunkach zimowych.

Jako stacje badawcze dla systemu zostały wyznaczone Kopenhaga i Chicago, gdzie często panują surowe zimy. Połączenia do Kopenhagi realizowane są przez Airbusa A380 (A380 ląduje w Kopenhadze, 2015-12-03), a do Chicago – przez Boeinga 777 (Emirates podsumowują ubiegły rok, 2017-01-02), co umożliwi Emirates zdobycie doświadczenia w obsłudze CheckTime w obydwu typach używanych przez przewoźnika. Podczas pierwszych prób linie korzystały z CheckTime, stosując równolegle procedury ręczne obowiązujące podczas lotu w warunkach zimowych, aby móc potwierdzić i ocenić wyniki.  

CheckTime nie tylko ułatwi pilotom podejmowanie decyzji w zimowych warunkach pogodowych, ale może przynieść dodatkowe korzyści z ekologicznego punktu widzenia. Dokładniejsze obliczenie ilości i stężenia płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego przed odlotem pozwoli zapobiec jego nadmiernemu zużyciu. Oprócz tego system przyczyni się do ograniczenia emisji spalin dzięki zmniejszonemu ruchowi pojazdów naziemnych oraz rzadszego używania silników samolotów, ponieważ zmaleje liczba przypadków, gdy konieczne będzie zawrócenie samolotu z powodu nieodpowiedniego poziom płynu.

Emirates będą testowały CheckTime w Kopenhadze i Chicago do końca tej zimy. Decyzja o wprowadzeniu systemu w innych lokalizacjach obsługiwanych przez Emirates, gdzie panują podobne warunki pogodowe, zostanie podjęta po szczegółowej analizie wyników prób.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.