Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Emirates podsumowują ubiegły rok

Lotnictwo cywilne, 02 stycznia 2017

Linie lotnicze Emirates podsumowały ubiegły rok, który upłynął pod znakiem rozbudowy floty i siatki połączeń oraz inwestycji w produkty dla pasażerów.

Emirates znalazły się na pierwszym miejscu w raporcie Brand Finance Global 500 jako największe linie lotnicze na świecie w 2016 – wartość marki wzrosła o ponad 17% do 7,7 mld USD (ponad 32 mld zł) / Zdjęcie: Emirates

Zapotrzebowanie konsumentów na loty nie zmniejszyło się pomimo niepokojów społeczno-ekonomicznych i politycznych na świecie, o czym świadczy rozwój naszej działalności. Planujemy kontynuować strategię wzrostu organicznego, wykorzystując wyjątkowe położenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz rozkwit turystyki i handlu w Dubaju. Ponadto zamierzamy w dalszym ciągu inwestować w nasze produkty i usługi, aby móc zaoferować naszym klientom najwyższą jakość podróży – powiedział prezes linii Emirates sir Tim Clark podsumowując ubiegły rok.

W 2016 Emirates powiększyły flotę, przyjmując 36 nowych samolotów – 20 Airbusów A380 i 16 Boeingów 777-300ER, jednocześnie wycofując 29 starszych samolotów. Na koniec roku linie dysponowały 255 samolotami, których przeciętny wiek wyniósł 5 lat, czyli znacznie poniżej średniej wśród przewoźników (ponad 11 lat). W kwietniu przewoźnik złożył zamówienie na 2 kolejne A380, dzięki czemu łączna liczba zamówionych przez niego A380 wzrosła do 142, umacniając tym samym Emirates na pozycji największego na świecie operatora tego typu. Od listopada Emirates, jako pierwsze i jedyne na świecie, dysponują flotą złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777 (Emirates odkładają odbiór A380, 2016-12-28).

W ubiegłym roku Emirates uruchomiły 7 nowych rejsów pasażerskich (Cebu i Clark na Filipinach, Yinchuan i Zhengzhou w Chinach, Rangun w Mjanmie, Hanoi w Wietnamie i Fort Lauderdale w USA) i 1 cargo (Phnom Penh w Kambodży), tym samym rozszerzając swoją siatkę połączeń do 154 destynacji na całym świecie. Ponadto przewoźnik zwiększył liczbę kierunków obsługiwanych przez A380 do 44, wprowadzając nowy samolot na 8 trasach. Obecnie obsługuje zarówno najdłuższe, jak i najkrótsze na świecie połączenie A380: Dubaj-Auckland i Dubaj-Doha. A380 Emirates wykonały także pokazowe loty do dwóch miast – Chicago w USA i Ammanu w Jordanii (A380 dotrze do Maroka, 2016-12-22, Emirates lądują na Florydzie, 2016-12-20).

Emirates otrzymały tytuł najlepszej linii lotniczej na świecie w prestiżowym plebiscycie Skytrax World Airline Awards 2016 i przez cały rok dokładały wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom obsługę na niezrównanym poziomie. Linie zaprezentowały nowy fotel dla klasy biznes na pokładzie Boeinga 777, który wyznacza zupełnie nowy poziom komfortu i myśli technicznej. Przewoźnik zadbał także o rozszerzenie oferty rozrywki pokładowej. Na wszystkich trasach na pasażerów czeka ponad 2500 kanałów z filmami, muzyką, programami telewizyjnymi, grami i nie tylko. W październiku Emirates podpisały z Thalesem umowę na system rozrywki pokładowej Thales AVANT dla swojej floty Boeingów 777X, który zadebiutuje w połowie 2020 (Emirates przewozi samochody , 2016-11-22, Nowa jakość Emirates, 2016-11-17, Nowy system rozrywki dla Emirates, 2016-10-26).

W związku ze wzrastającą rolą Internetu w codziennym życiu, w 2016 z połączenia Wi-Fi na pokładzie samolotów Emirates skorzystało ponad 8,8 mln podróżujących. Oprócz tego podczas lotów pasażerowie wykonali ponad 400 tys. telefonów i wysłali 1,7 mln smsów.

Dla pasażerów premium przewoźnik wprowadził szereg luksusowych udogodnień. W klasie pierwszej pojawiły się m.in. pierwsze na świecie zestawy odzieży nawilżającej stworzone z myślą o linii lotniczej, które pomagają utrzymać odpowiednie nawilżenie skóry w trakcie lotu. Linie przygotowały także nowe miękkie koce ze sztucznej owczej skóry dla pasażerów klasy pierwszej oraz wygodne kołdry w klasie biznes.

Poza tym, w pokładowych prysznicach Shower Spa, a także łazienkach w salonie pokładowym, w klasie pierwszej i biznes wprowadzone zostały luksusowe produkty do pielęgnacji skóry marki VOYA. Linie Emirates we współpracy z włoską marką Bvlgari wprowadziły również ekskluzywne zestawy akcesoriów w nowoczesnej, eleganckiej odsłonie. Do tej pory w 2016 w klasach pierwszej i biznes Emirates rozdano 2,75 mln takich zestawów.

W klasie ekonomicznej Emirates wprowadziły pierwsze na świecie zestawy akcesoriów interaktywnych zwiększających wygodę podróżowania. Stylowe zestawy wykorzystują technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR), którą podróżujący mogą wypróbować na urządzeniach mobilnych. Najmłodszych pasażerów ucieszyła druga seria zabawek oferowanych na pokładzie samolotów – rozdano już ponad 3 mln szt.

Poza tym linie Emirates nieprzerwanie ulepszają swoje poczekalnie lotniskowe. W 2016 przewoźnik ukończył renowację poczekalni dla klasy biznes w hali przylotów B na lotnisku w Dubaju, gdzie na pasażerów czeka teraz strefa kawy, strefa zdrowia z wodą Voss oraz ekskluzywna strefa szampana Moët & Chandon. Ponadto linie otworzyły nową poczekalnię w Kapsztadzie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.