Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwaj finaliści w programie OA-X

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 lutego 2018

USAF zdecydowały, że do dalszego etapu konkursu OA-X, którego celem jest wyłonienie nowego lekkiego samolotu uderzeniowego zostały zakwalifikowane dwie konstrukcje z napędem turbośmigłowym – Textron Aviation AT-6 Wolverine i Sierra Nevada / Embraer A-29 Super Tucano. Wiadomość ta jest ciosem dla spółki joint venture Textron AirLand, która od 5 lat oferuje wojsku do tych zadań dwusilnikowy odrzutowiec Scorpion (Scorpion z zasobnikiem Agile, 2018-01-03).

Do dalszego etapu konkursu OA-X zakwalifikowano samoloty turbośmigłowe – AT-6 (na pierwszym planie) i A-29. Wojsko odrzuciło odrzutowego Scorpiona (z tyłu) / Zdjęcie: Textron

W/w samoloty turbośmigłowe od maja do lipca wezmą udział w próbach w bazie Davis-Monthan w Arizonie, gdzie personel USAF oceni ich wyposażenie i uzbrojenie, zdolność do działań sieciocentrycznych i podatność obsługową, a także zapozna się z programem szkolenia. Pod uwagę zostanie wzięta także zdolność do współdziałania z innymi rodzajami sił zbrojnych i wojskami sojuszniczymi i operowania jako lotniczy węzeł dowodzenia i kierowania.

Wysiłki zmierzające do znalezienia taniego i eksportowalnego statku powietrznego, który będzie operował w kraju mającym przyjazne sojusznikom wojsko i siły porządku publicznego są bezpośrednio zgodne ze strategią obrony narodowej.  Lekki samolot uderzeniowy nie tylko odciążyłby nasze wielozadaniowe samoloty bojowe czwartej i piątej generacji, ale także wzmocniłby naszą interoperacyjność, dzięki czemu moglibyśmy skuteczniej wykorzystywać wojska lotnicze do działań międzynarodowych – powiedział szef sztabu USAF generał David Goldfein.

Lekki samolot uderzeniowy pomoże utrzymać zdolności do działań nieregularnych, zmaksymalizować możliwości inwestycji finansowych i wykorzystać istniejące, innowacyjne technologie. Zakup samolotów tego typu nie tylko zapewnia dodatkową wartość i elastyczność, ale także przyspiesza modernizację sił zbrojnych naszych obecnych i potencjalnych partnerów, którzy nie potrzebują nowoczesnych samolotów bojowych – dodał gen. Goldfein.

Próby realizowane w ramach pierwszego etapu konkursu OA-X obserwowali przedstawiciele pięciu krajów partnerskich. Do obserwowania etapu drugiego mają zostać zaproszone kolejne kraje. Jednak do tej pory USAF nie przewidziały żadnych środków finansowych na zakup floty nowych lekkich samolotów uderzeniowych (Szczegóły sprzedaży A-29 dla Nigerii , 2018-01-05, Pierwsza sprzedaż AT-6C, 2014-05-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.