Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zakończono modernizację HSwMS Gotland

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 czerwca 2018

Szwedzki okręt podwodny HSwMS Gotland rozpocznie serię prób morskich po przejściu kompleksowej modernizacji i przystosowaniu go do sprostania wyzwaniom przyszłego pola walki.

Modernizacja OP Gotland pozwoli użytkownikowi na przeprowadzenie testów i sprawdzenie szeregu innowacyjnych rozwiązań, zanim jednostki A26 wejdą do służby. Uroczyste zakończenie etapu modernizacji okrętu odbyło się 20 czerwca w Karlskronie / Zdjęcie: Saab

Dzięki modernizacji okręt podwodny HSwMS Gotland, typu Gotland, otrzymał zdolności zbliżone do tych jakimi dysponować będą budowane obecnie OP typu A26 (Porozumienie Saaba z Base Group, 2017-11-08). - Ponowne wprowadzenie do służby okrętu podwodnego HSwMS Gotland jest ważnym kamieniem milowym w ewolucyjnym rozwoju szwedzkich OP. Po kompleksowej modernizacji, integracji systemów nowej generacji, takich jak nowy silnik Stirlinga, czujników i funkcjonalności związanych z jego zarządzaniem, Gotland stanie się niemalże zupełnie nowym okręt podwodnym, gotowym do prowadzenia działań na całym świecie - powiedział Gunnar Wieslander, szef Saab Kockums.

Zaprojektowany i zbudowany przez stocznie Kockums w Malmö na początku lat 1990., HSwMS Gotland wszedł do służby w 1996. Modernizacja (mid-life upgrade, MLU) okrętu polegała na ulepszeniu znajdujących się na jego pokładzie systemów i rozwiązań technicznych oraz zwiększeniu jego możliwości operacyjnych, tak aby mógł zapewniać bezpieczeństwo morskie Szwecji także po 2025 (Gotland po remoncie, 2015-12-10).

Wiele ważnych elementów wyposażenia Gotlanda, takich jak niezależny od powietrza napęd (AIP) w technologii Stirlinga, czujniki i system zarządzania okrętem, zostały zastąpione ich nowoczesnymi odpowiednikami, a miejsce tradycyjnego optycznego peryskopu zajął maszt optoelektroniczny.

Zmodernizowany HSwMS Gotland toruje drogę do wprowadzenia do służby najnowocześniejszych na świecie okrętów z napędem niezależnym od powietrza (AIP), czyli budowanych dla Svenska Marinen (marynarki wojennej Szwecji) OP typu A26. Ponad 20 systemów wykorzystanych na unowocześnionych okrętach typu Gotland zostanie następnie wdrożonych na jednostkach nowego typu. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.