Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawa 1500. ATR

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 29 listopada 2018

Francusko-włoskie konsorcjum ATR poinformowało dziś, że pod koniec października dostarczyło 1500. turbośmigłowy samolot komunikacji regionalnej. Jubileuszowy egzemplarz, model ATR 72-600, trafił do Japan Air Commuter. Wydarzenie to potwierdza wiodącą pozycję ATR na rynku producentów samolotów komunikacji regionalnej. W lipcu tego roku do odbiorcy trafił 1000. ATR 72, a w sierpniu – 500. samolot serii -600. 

Dotychczas dostarczono prawie 500 ATR 42 i ponad 1000 ATR 72 do ponad 200 użytkowników w 100 krajach na całym świecie. Jubileuszowy samolot nr 1500 trafił do Japan Air Commuter / Zdjęcie: ATR  

To ważny moment dla ATR i chwila dumy dla wszystkich naszych kolegów, którzy przyczynili się do ewolucji i sukcesu tego fantastycznego samolotu. Dziękujemy wszystkim naszym dostawcom, klientom i użytkownikom za towarzyszenie nam w tej podróży i cieszymy się, że będziemy kontynuować ten wspaniały program w przyszłości, łącząc więcej ludzi na całym świecie. ATR jest punktem odniesienia w lotnictwie regionalnym i mamy ambicję dalszego rozwoju i umacniania pozycji na tym rynku – skomentował osiągnięcie dyrektor generalny ATR, Stefano Bortoli.

Prace nad programem ATR (fr. Avions de Transport Régional, wł. Aerei di Trasporto Regionale) podjęły wspólnie jesienią 1981 francuska Aérospatiale i włoska Aeritalia. Na początku opracowano samolot o pojemności 42 do 50 pasażerów (w zależności od podziału na klasy). Pierwszy prototyp ATR 42-200 został oblatany 16 sierpnia 1984. Pierwszy seryjny ATR 42-300, który opuścił zakłady w Tuluzie 30 kwietnia 1985 trafił do Air Littoral 3 grudnia tego samego roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowano jeszcze wersje -320, -400, -500, i -600 różniące się m.in. mocą zespołu napędowego i wyposażeniem awionicznym (JAC rozpoczęły eksploatację ATR 42-600, 2017-04-26, ATR 42-600 przekazany Aeromar, 2016-12-17).

Natomiast prototyp samolotu oznaczonego jako ATR 72 oblatano 27 października 1988. Pierwszy seryjny  ATR 72-100, o pojemności 66 pasażerów, został dostarczony liniom Finnair 27 października 1989. Podobnie jak w przypadku poprzednika, opracowano wersje -200, -500 i -600, których moc silników i pojemność sukcesywnie zwiększano (do 78 podróżnych, Pierwszy ATR 72-600 dla JAC, 2018-10-31, Manta Air wydzierżawią ATR 72-600, 2018-10-22, Pierwszy ATR 72-600 dla Mandarin Airlines, 2017-11-24, FedEx kupuje ATR-y 72F, 2017-11-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.