Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Miliardy na indyjskie OP

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 lutego 2019

Rząd Indii zatwierdził program zakupu nowych okrętów podwodnych. Koszt przedsięwzięcia oblicza się na ponad 400 mld INR.

Realizacja programu P-75(I) jest opóźniona o kilka lat. Co więcej, część ekspertów sugeruje, że nawet jeśli nareszcie uda się rozpocząć prace nad pozyskaniem nowych OP, w tym rozpisać przetarg, wybrać najkorzystniejszą ofertę z zagranicy i zakontraktować budowę, minie co najmniej 7-8 lat, zanim pierwszym z nowych OP znajdzie się w linii. Do tego czasu indyjska flota podwodna, która obecnie opiera swój potencjał operacyjnych na wiekowych jednostkach typów Sindhughosh i Shishumar, może stracić możliwości ochrony interesów morskich państwa / Zdjęcie: MO Indii

Indyjska rada zakupów obronnych (DAC) zatwierdziła program zakupu sześciu nowych okrętów podwodnych, Project-75(I). Przedsięwzięcie ma być zrealizowane w ramach rządowego programu, Make in India, co oznacza, że okręty zostaną zbudowane w kraju, przy wykorzystaniu potencjału rodzimego przemysłu stoczniowego i przy wsparciu wybranego w przetargu partnera zagranicznego, który dostarczy technologię niezbędną od ich budowy.

Koszt zakupu nowych okrętów oblicza się na co najmniej 400 mld INR (20,8 mld zł). Co ciekawe, część lokalnych mediów sugeruje, że kwota ta w rzeczywistości będzie o wiele większa. Pojawiają się nawet wzmianki o ok. 500 mld INR (26 mld zł).

Wśród potencjalnych partnerów zagranicznych wymienia się: niemieckie thyssenkrupp Marine Systems (tkMS) z okrętami typ 214, francuską Naval Group z jednostkami proj. Scorpène, rosyjskie CBK Techniki Morskiej Rubin oferujące OP proj. Amur 1650 oraz szwedzki Saab z jednostkami proj. A26 (Podano imiona szwedzkich A26, 2019-01-17). Wyłoniony w przetargu kontrahent będzie odpowiedzialny za udostępnienie projektu oferowanego przez siebie okrętu oraz pomoc w budowie.

Nowe okręty uzupełnią sześć jednostek typu Kalvari (proj. Scorpène), które budowane są przez rodzime Mazagon Dock Ltd. (MDL) przy wsparciu Naval Group (Przygotowania do testów INS Karanj, 2018-09-11). W odróżnieniu od nich będą jednak wyposażone m.in. w układ napędowy niezależny od powietrza atmosferycznego (AIP), który pozwoli im pozostawać w zanurzeniu przez dłuższy czas.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.