US Air Force zakończyły trwające ok. 4 miesiące próby certyfikacyjne podawania paliwa wielozadaniowemu samolotowi bojowemu F-35A Lightning II z wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus. W testach, prowadzonych w bazie Edwards w Kalifornii, wziął udział personel 418th Flight Test Squadron, odpowiedzialnej za KC-46 i 461st FLTS, zajmującej się F-35.
Jak poinformowali Matt Careon, dyrektor Boeinga odpowiedzialny za sprzedaż KC-46A, podczas spotkania z przedstawicielami prasy branżowej, zorganizowanego w ubiegłym miesiącu w St. Louis, docelowo, do przełomu lat 2020/2021, przystosowane do pobierania paliwa z Pegasusa mają być 64 typy statków powietrznych, w tym m.in. samoloty i śmigłowce japońskie i europejskie wielozadaniowe samoloty bojowe Eurofighter i Rafale.
Dotychczas zezwolenie na tankowanie z KC-46A ma 9 amerykańskich statków powietrznych, w tym F-15, F-16, C-5, C-17, F/A-18, KC-135, A-10, KC-46, B-52, MV-22 i EC-130. W trakcie prób Pegasusy wylatały 3800 godzin i podały 1814 t paliwa.
Boeing prowadzi rozmowy na temat zakupu Pegasusów z wieloma krajami, w tym użytkownikami F-35, m.in. Izraelem i Japonią – dodał Matt Careon, odmawiając ujawnienia szczegółów (ZEA chcą kupić 3 KC-46A, 2019-05-31).