Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Avolon zrezygnowała z 75 Boeingów 737 MAX

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Wypadki, Strategia i polityka, 03 kwietnia 2020

Kompania leasingowa Avolon anulowała zamówienie na 75 samolotów pasażerskich Boeing 737 MAX. Ograniczyła też o 4 zamówienie na Airbusy A330neo. Dostawy 25 innych samolotów (w tym 16 kolejnych Boeingów 737 MAX) zostały opóźnione.

Ilustracja: Boeing

Rezygnacja z Boeingów 737 MAX wynika przede wszystkim z problemami technicznymi tych samolotów, które spowodowały dwie tragiczne w skutkach katastrofy (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10). Już od blisko roku wszystkie dostarczone 737 MAX są uziemione (Boeing zawiesza produkcję 737 MAX, 2019-12-17), a Boeing przerwał produkcję maszyn tego modelu. Zmiany w zamówieniach na A330neo wynikają z kryzysu przewozów lotniczych wywołanego pandemią COVID-19 (Grupa Lufthansa uziemiona , 2020-03-19).

Według katalogu zamówień Boeinga, Avolon Aerospace Leasing Limit z Kajmanów (Avolon finalizuje umowę z Boeingiem, 2014-09-19)zamówiła 75 samolotów modelu 737 MAX 17 listopada 2017. Potwierdzone zamówienie dotyczyło 55 Boeingów 737 MAX 8 i 20 MAX 10. Ich dostawy miały potrwać do 2023. Dodatkowa opcja dotyczyła 20 737 MAX 8. Łącznie katalogowo kontrakt mógł być wart nawet 11 mld USD.

Prywatna kompania Avolon jest w 70% własnością spółki zależnej chińskiego konglomeratu Hainan Group. Avolon poinformowała, że otrzymała wnioski od ponad 80% klientów o zwolnienie z zobowiązań płatniczych wynikających z umów leasingu. Przedstawiciele kompanii twierdzą, że jakieś formy zmian umów będą musiały zostać zawarte z większością z nich. Obecny kryzys w sektorze przewozów lotniczych jest bowiem największym we współczesnej historii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.