Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

860 mln GBP dla RBLS

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 25 listopada 2020

W ramach wewnętrznej rozliczeń grupy, Rheinmetall Landsysteme przyznał spółce Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) umowę podwykonawczą na produkcję ponad 260 wozów Boxer w ramach programu Mechanized Infantry Vehicle (MIV, pojazd piechoty zmechanizowanej) Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii. Wozy w wariancie dowodzenia i umożliwiającym zamontowanie specjalnego wyposażenia będą produkowane w zakładach RBSL w Telford w Shropshire.

Nowa umowa dotycząca produkcji Boxerów umożliwi utworzenie i utrzymanie ponad 200 wykwalifikowanych miejsc pracy w Telford i okolicach / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Umowa o podwykonawstwie o wartości około 860 mln GBP (960 mln EUR) inauguruje kolejny ważny etap programu, po podpisaniu dotyczącego MIV kontraktu o wartości 2,3 mld GBP dla ARTEC, konsorcjum Rheinmetall i KMW, w grudniu 2019. Pojazdy będą wytwarzane w Wielkiej Brytanii, a produkcja będzie podzielona po równo między RBSL i WFEL, które podejmą się wykonania konstrukcji pojazdów wraz z ich montażem, integracją i testami kompletnych wozów w swoich zakładach w Telford i Stockport.

Nowa umowa umożliwi utworzenie i utrzymanie ponad 200 wykwalifikowanych miejsc pracy w Telford i okolicach, a w ramach całego programu utworzonych i utrzymanych zostanie ponad 1000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii. Przyznanie tego kontraktu pozwoli RBSL zapewnić możliwości pracy i szkolenia przeszło 60 praktykantom w ciągu najbliższych 5 lat. Podobne oferty mają także dotyczyć pozostałych ogniw łańcucha dostaw w Wielkiej Brytanii.

Program MIV przewiduje ulokowanie w Wielkiej Brytanii 60% wartości zamówienia. Aby to osiągnąć, RBSL stało się częścią zespołu MIV Joint Procurement Team, który współpracował z dostawcami z Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej. Zespół wystosował ponad 250 zapytań ofertowych, a RBSL przeprowadziło liczne szczegółowe audyty dostawców.

Program MIV ma pomóc wesprzeć wzrost gospodarczy i wyrównać możliwości poszczególnych regionów i służyć wsparciu i rozwojowi brytyjskiego łańcucha dostaw, w tym małych i średnich przedsiębiorstw. Zapewni również, że Wielka Brytania będzie dysponować w kraju umiejętnościami i wiedzą, niezbędnymi do wspierania pojazdów przez cały okres ich eksploatacji, a także ochroni suwerenne umiejętności inżynierskie i produkcyjne Wielkiej Brytanii oraz zapewni, że pojazdy będą wspierane przez 30-letni okres ich eksploatacji.

W ramach tych działań RBSL inwestuje 20 mln GBP w swoje zakłady w Telford w celu ulepszenia infrastruktury, zapewnienia najnowocześniejszych obiektów produkcyjnych i jednych z najwyższych standardów szkoleń dotyczących specjalistycznych zdolności, takich jak spawanie. Zakłady RBSL w Telford, pierwotnie GKN-Sankey, następnie Alvis Vickers, a później BAE Systems Land UK, wyprodukowały dużą liczbę pojazdów opancerzonych dla British Army (wojsk lądowych Wielkiej Brytanii) i na eksport, w tym wozy serii FV430 (obecnie Bulldog), Warrior, Desert Warrior, Piranha 2, Saxon i Tactica. Realizowały też zamówienia w ramach pilnej potrzeby operacyjnej podczas ostatnich operacji (Londyn inwestuje w Foxy, 2020-10-08, Rheinmetall i BAE Systems łączą siły, 2019-01-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.