W 2020 dział Leonardo Helicopters odnotował 1,3-% spadek przychodów i 11,1-% spadek zysków – odpowiednio do 4,75 mld USD i 455 mln USD – w porównaniu z 2019. Wyniki takie uzyskano dzięki kontynuacji dostaw wiropłatów dla wojska i agencji rządowych, które stanowiły prawie 2/3 jego przychodów zarówno w 2020, jak i 2019.
W ubiegłym roku Leonardo dostarczył 111 śmigłowców, w porównaniu ze 156 w 2019. Dostawy AW139 zmalały z 69 do 48, AW169 – z 30 do 14, a AW189 – z 10 do zaledwie czterech. Dostawy lekkich wiropłatów jedno- i dwusilnikowych zmniejszyły się z 34 do 25.
Wprawdzie zamówienia w zeszłym roku były mniejsze o 3,2 % (5,34 mld USD), ale największy spadek odnotowano w czwartym kwartale – aż 44,3% rok do roku (Kolejne TH-73A dla US Navy, 2020-11-17).
Według dyrektora generalnego Leonardo Alessandro Profumo 2020 był niesamowicie trudnym rokiem ze względu na kryzys spowodowany pandemią SARS-CoV-2, ale ogólne prognozy na 2021 są dobre i dział Leonardo Helicopters będzie nadal dobrze funkcjonować, dzięki programom wojskowym i poprawie działań w zakresie obsługi klienta.
Zdaniem analityków włoskiego przedsiębiorstwa rynek wojskowy, jak i rynek obsługi klienta będą powoli zwiększać swoją aktywność do 2025, ale rynek śmigłowców cywilnych powróci do poziomu sprzed pandemii dopiero za kilka lat (Wznowienie prób SH09, 2021-02-05, Obloty katarskich NH90, 2020-12-24, Czwarty AW139 dla Wiking Helikopter, 2020-12-23, Pierwszy HH-139B w służbie , 2020-12-02, PRF zamawia AW119Kx, 2020-12-01).