Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niezawodne, afgańskie Tigery

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 sierpnia 2010

Przedstawiciele Eurocoptera poinformowali, że 3 śmigłowce uderzeniowe EC665 Tiger HAP, wylatały już w Afganistanie ponad 1000 h, przy uzyskaniu 90-procentowej sprawności.

</span>Tigre zostały skierowane do Afganistanu po zasadzce na francusko-afgański partol, w którym zginęło 10 żołnierzy. Wynik starcia mógłby być inny, jeżeli pododdział wsparłyby śmigłowce uderzeniowe / Zdjęcie: Eurocopter

Tigre zostały przewiezione do Afganistanu 26 lipca ubiegłego roku. Gotowość operacyjną osiągnęły po paru tygodniach (zobacz: Cezary i Tygrysy są gotowe). Od tej pory 3 maszyny są intensywnie wykorzystywane do misji rozpoznawczych i wsparcia oddziałów lądowych.

Szczegóły i wyniki tych działań nie zostały ujawnione. Przedstawiciele Eurocoptera poinformowali jedynie, że niedawno Tigre przekroczyły barierę 1000 h spędzonych w powietrzu. Dodali, że udało się zachować 90-procentową, a więc wyjątkowo wysoką sprawność śmigłowców. Wartość ta jest o tyle bardziej istotna, że francuskie Tigery działają w bardzo trudnych warunkach: na dużych wysokościach i przy ogromnym zapyleniu.

Według zapewnień producenta, niski wskaźnik usterek spowodowany jest skutecznym współdziałaniem mechaników wojskowych i grupy techników producenta, którzy - dodatkowo - dysponują niemal nieograniczonym dostępem do części zamiennych.

Informacja Eurocoptera została przekazana opinii publicznej zaledwie 3 miesiące po ostrej krytyce, z jaką spotkały się Tigery ze strony Berlina. Niemcy uznali, że liczba usterek, głównie systemu elektrycznego, jest tak duża, że wyklucza ich użycie bojowe (zobacz: Bezużyteczne Tigery).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.