Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

1000. E-Jet

Lotnictwo cywilne, 13 września 2013

Embraer dostarczył dziś 1000. odrzutowiec komunikacji regionalnej z rodziny E-Jets. Jubileuszowy E175 trafił do linii American Eagle.

Jubileuszowy, 1000. E-Jet – Embraer 175 przekazany American Eagle / Zdjęcie: Embraer

Ceremonia przekazania samolotu miała miejsce dziś, w zakładach w São José dos Campos. Odbiorcą Embraera 175 byli przedstawiciele amerykańskich Republic Airlines, którzy przekażą go spółce zależnej – American Eagle.

Dostawa jest realizacją zamówienia na 47 Embraerów 175, jakie linie Republic złożyły na początku br. Kontrakt zawiera także opcję na kolejnych 47 samolotów tego typu (4 mld USD za E175, 2013-01-24).

Kontakty Embraera i Republic sięgają 1999, gdy Chautauqua Airlines, także będące ich spółką zależną, odebrały pierwszego ERJ 145w barwach US Airways Express. W 2008, Republic odebrały także 400. wyprodukowanego E-Jeta.

Pierwsze samoloty z rodziny E-Jets, w skład której wchodzą Embraer 170, mieszczący maksymalnie 80 pasażerów, 88-miejscowy Embraer 175, 114-miejscowy Embraer 190 i największy Embraer 195, który może zabrać na pokład maksymalnie 122 osoby, weszły do eksploatacji w 2004. Pierwszą linią, która je użytkowała były Polskie Linie Lotnicze LOT.

Obecnie E-Jets są użytkowane przez 65 przewoźników z 45 krajów całego świata. W powietrzu spędziły one ponad 10 mln h, przewożąc ponad 460 mln pasażerów (10 mln godzin E-Jets, 2013-05-27).

Podczas tegorocznego salonu lotniczego w Paryżu Embraer anonsował rozpoczęcie prac nad nową generacją samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej E2, na bazie E-Jets (Nowe szczegóły konstrukcji Embraerów E2, 2013-08-09). Od stycznia 2013 brazylijskie przedsiębiorstwo zdobyło zamówienia na ponad 330 samolotów z obydwu rodzin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra