Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pustynne próby Pumy

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 grudnia 2013

Zakończyły się dwumiesięczne próby terenowe nowego niemieckiego bojowego wozu piechoty Puma, realizowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Próby w ZEA były jednymi z ostatnich realizowanych w ramach wieloletniego programu testowego bwp Puma. Ich następstwem powinno być wprowadzenie wozów do służby

Dwa bwp Puma zostały przetransportowane do ZEA 27 sierpnia, na pokładzie leasingowanego, w ramach programu Strategic Airlift Interim Solution (SALIS), samolotu transportowego An-124 Rusłan (Natowskie Rusłany do 2010, 2009-01-06). Próby realizowane były na zlecenie federalnego biura ds. wyposażenia, technologii informacyjnych i wsparcia (BAAINBw), a za ich nadzór odpowiadali pracownicy dwóch ośrodków badawczo-testowych Wehrtechnischen Dienststelle (WTD) z Trewiru (WTD 41) i Meppen (WTD 91).

Założeniem dwumiesięcznych prób była ocena funkcjonowania pojazdów w trudnych warunkach terenowych oraz gorącym klimacie. Koncentrowano się przede wszystkim na własnościach jezdnych (WTD 41) oraz pracy systemów obserwacji i analizy pola walki oraz kierowania ogniem (WTD 91) bwp.

Według ustalonego przed laty terminarza, pierwsze seryjne Pumy powinny znaleźć się w linii w połowie 2014. Nie wiadomo jednak, czy ze względu na liczne wady konstrukcyjne pojazdów, proces ten nie ulegnie opóźnieniu

Próby w ZEA stanowiły kontynuację podobnych działań prowadzonych w 2012 w diametralnie odmiennych warunkach klimatyczno-terenowych w Norwegii (Zimowe testy Pumy, 2012-03-20). Realizowano je na terenie ośrodka norweskich sił zbrojnych, Allied Training Center w Porsangmoen na północy kraju.

Założeniem dwumiesięcznych prób była ocena funkcjonowania pojazdów w trudnych warunkach terenowych oraz gorącym klimacie. Koncentrowano się przede wszystkim na własnościach jezdnych oraz pracy systemów obserwacji i analizy pola walki oraz kierowania ogniem / Zdjęcia: MO Niemiec

Pozytywne wnioski wyciągnięte z prób w ZEA nie zmieniają opinii o całym programie nowego bwp dla Deutsches Heer (wojsk lądowych Niemiec). Jego rozwój sabotuje seria problemów technicznych związanych m.in. z oprogramowaniem i elektroniką, dokumentacją techniczną, masą pojazdu i ograniczonym polem widzenia kierowcy (Bwp Puma z poślizgiem?, 2013-10-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.