Marynarka wojenna Pakistanu zamierza przebazować okręty stacjonujące w bazie morskiej w Karachi.
Islamabad zamierza przebazować najważniejsze okręty stacjonujące w Karaczi do bazy Jinnah w Ormara na zachodzie kraju. Przenosiny dotyczą konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Agosta 70 (miejscowe oznaczenie typu Hashmat) i Agosta 90B (Khalid), a także m.in. fregat typu Zulfiquar (Ostatni Zulfiquar przyjęty do służby, 2013-09-06). Niewykluczone, że w przyszłości to właśnie w Ormara stacjonować będą nowe konwencjonalne OP Pakistanu, chińskie Typ 041 (Pakistan coraz bliżej zakupu chińskich OP, 2014-02-17).
Oficjalnie decyzja o przenosinach do Ormara to efekt rosnącego znaczenia portu w Karaczi dla międzynarodowego handlu morskiego. Zwiększający się ruch cywilnych statków handlowych stwarza zagrożenie ich kolizji z okrętami marynarki wojennej Pakistanu. Ponadto, pogarszający się stan wód wokół Karaczi prowadzi do szybszego zużywania się wyposażenia wielu jednostek, negatywnie wpływając na ich trwałość użytkową.
Decyzja o przebazowaniu większości kluczowych okrętów do Ormara ma też jednak podłoże czysto strategiczne. Baza Jinnah znajduje się bowiem na terenie zachodniej prowincji Beludżystan, znacznie dalej od obszarów aktywności okrętów Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii), niż zlokalizowane w Sindh Karaczi.
Ponadto, baza Jinnah leży o ok. 300 km bliżej portu morskiego w Gwadarze, który dzierżawiony jest przez chińskie China Overseas Port Holding (ChRL przejęła port w Gwadarze, 2013-02-19), co daje możliwość jego eksploatacji przez okręty marynarki wojennej ChRL. Przebazowanie pakistańskich okrętów do Ormara może więc pomóc w zacieśnieniu współpracy polityczno-wojskowej Islamabadu z Pekinem na zachodnich wodach Oceanu Indyjskiego. Zwłaszcza, że obu państwom zależy na ochronie idących pobliskimi torami statków handlowych przed atakami piratów oraz stworzeniu przeciwwagi dla aktywności BNS