Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przebazowanie pakistańskiej floty

Marynarka wojenna, 24 kwietnia 2014

Marynarka wojenna Pakistanu zamierza przebazować okręty stacjonujące w bazie morskiej w Karachi.

Przebazowanie większości okrętów marynarki wojennej Pakistanu na zachód pozwoli na zacieśnienie współpracy wojskowej z ChRL. Zwiększy też świadomość sytuacyjną na akwenach, na których aktywne są grupy piratów oraz jednostki marynarki wojennej Indii / Zdjęcie: US Navy

Islamabad zamierza przebazować najważniejsze okręty stacjonujące w Karaczi do bazy Jinnah w Ormara na zachodzie kraju. Przenosiny dotyczą konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Agosta 70 (miejscowe oznaczenie typu Hashmat) i Agosta 90B (Khalid), a także m.in. fregat typu Zulfiquar (Ostatni Zulfiquar przyjęty do służby, 2013-09-06). Niewykluczone, że w przyszłości to właśnie w Ormara stacjonować będą nowe konwencjonalne OP Pakistanu, chińskie Typ 041 (Pakistan coraz bliżej zakupu chińskich OP, 2014-02-17).

Oficjalnie decyzja o przenosinach do Ormara to efekt rosnącego znaczenia portu w Karaczi dla międzynarodowego handlu morskiego. Zwiększający się ruch cywilnych statków handlowych stwarza zagrożenie ich kolizji z okrętami marynarki wojennej Pakistanu. Ponadto, pogarszający się stan wód wokół Karaczi prowadzi do szybszego zużywania się wyposażenia wielu jednostek, negatywnie wpływając na ich trwałość użytkową.

Decyzja o przebazowaniu większości kluczowych okrętów do Ormara ma też jednak podłoże czysto strategiczne. Baza Jinnah znajduje się bowiem na terenie zachodniej prowincji Beludżystan, znacznie dalej od obszarów aktywności okrętów Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii), niż zlokalizowane w Sindh Karaczi.

Ponadto, baza Jinnah leży o ok. 300 km bliżej portu morskiego w Gwadarze, który dzierżawiony jest przez chińskie China Overseas Port Holding (ChRL przejęła port w Gwadarze, 2013-02-19), co daje możliwość jego eksploatacji przez okręty marynarki wojennej ChRL. Przebazowanie pakistańskich okrętów do Ormara może więc pomóc w zacieśnieniu współpracy polityczno-wojskowej Islamabadu z Pekinem na zachodnich wodach Oceanu Indyjskiego. Zwłaszcza, że obu państwom zależy na ochronie idących pobliskimi torami statków handlowych przed atakami piratów oraz stworzeniu przeciwwagi dla aktywności BNS


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.