Lockheed Martin poinformował o oblocie pierwszego F-16, przeznaczonego dla wojsk lotniczych Iraku.
W zakładach Lockheed Martina w Fort Worth w Teksasie oblatano pierwszy samolot wielozadaniowy F-16IQ Block 52. Jego odbiorcą będą Al Quwwa al Jawwiya al Iraqiya (wojska lotnicze Iraku). Producent poinformował o wydarzeniu z kilkudniowym opóźnieniem, ponieważ pierwszy lot irackiego F-16IQ miał miejsce 2 maja. Irak zamówił łącznie 36 samolotów tego typu, w 2 transzach. Dzięki zamówieniu Bagdadu, F-16 będą produkowane w Fort Worth do 2017.
Negocjacje związane z F-16IQ rozpoczęły się w sierpniu 2008, gdy rząd w Bagdadzie zwrócił się do Amerykanów z prośbą o informacje w związku z zakupem 36 samolotów. We wrześniu 2010 zamówienie zostało zmniejszone o połowę. Według informacji opublikowanej przez DSCA na mocy tej samej umowy Irak zakupił także m. in. 24 radary APG-68(v)9, 20 zestawów zbiorników konforemnych oraz 200 pocisków powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-9L/M-8/9 Sidewinder, 150 pocisków powietrze-powietrze średniego zasięgu AIM-7M-F1/H Sparrow, 50 pocisków powietrze-powierzchnia AGM-65D/G/H/K Maverick, 200 bomb kierowanych laserowo GBU-12 Paveway-II, 50 bomb kierowanych laserowo GBU-10 Paveway-II, 50 bomb kierowanych laserowo GBU-24 Paveway-III, a także 20 zasobników celowniczych AN/AAQ-33 Sniper (Irak kupił F-16?, 2011-09-27).
Natomiast w paźzdierniku 2012 pojawiła się kolejna informacja dotycząca F-16IQ (Irak kupuje kolejne F-16, 2012-10-19). Według niej Bagdad nabył drugą partię 18 samolotów. Pakiet uzbrojenia był niemal analogiczny do nabytego poprzednio, za wyjątkiem 10 radiostacji AN/ARC-238 SINCGARS i 120 wskaźników nahełmowych (JHMCS).
Wiadomo, że Bagdad zamierza docelowo dysponować co najmniej 6 eskadrami F-16IQ, nie podano jednak do wiadomości, jak liczne mają to być jednostki (liczba może wahać się od 12 do 16 samolotów). Według wcześniejszych doniesień pierwsze F-16IQ trafią nad Tygrys w 2014. Jak twierdzą oficjalnie najwyżsi rangą oficerowie irackich wojsk lotniczych, nie osiągną one pełnej zdolności operacyjnej wcześniej niż w 2018-2020.