Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MRJ 90 do prób statycznych

Lotnictwo cywilne, 09 maja 2014

Mitsubishi zaprezentowało prototyp samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90, przeznaczony do prób statycznych.

Pierwszy prototyp MRJ 90, przeznaczony do prób wytrzymałościowych / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft Corporation

Koncern Mitsubishi Aircraft Corporation opublikował zdjęcia pierwszego, nielatającego prototypu samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90. Kilka dni temu samolot, noszący numer MSN 90001, został przetransportowany z wytwórni Mitsubishi Heavy Industries w Komaki do zakładów w pobliżu portu lotniczego Nagoja.

MRJ 90 przeznaczony do prób statycznych – wytrzymałościowych nie ma zabudowanego statecznika poziomego, ani zespołu napędowego. Jego badania rozpoczną się latem br. Ogółem w próbach weźmie udział 7 przedseryjnych MRJ 90, w tym 2 nielatające (drugi z nich posłuży do badań zmęczeniowych konstrukcji). W ubiegłym miesiącu do zakładów w Komaki dostarczono stożek ogonowy i prawe skrzydło pierwszego prototypu, oznaczonego jako MSN 10001.

W ciągu kilku najbliższych tygodni do wytwórni mają trafić także silniki Pratt & Whitney PW1200G, stanowiące zespół napędowy samolotu. Wstępnie zakładano, że nastąpi to na początku kwietnia. Co gorsza dla Japończyków, PW1200G wciąż jeszcze nie ma certyfikatu typu, co oznacza, że nie może być zabudowany w eksploatowanych samolotach. Ma to nastąpić w 2. połowie br.

Oblot pierwszego MRJ 90 ma odbyć się w 2. kwartale 2015. Termin ten zmieniano już trzykrotnie (Jeszcze większe opóźnienie MRJ 90, 2013-08-22). Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft Corporation twierdzą, że problem z silnikami nie wpłynie na zakładany plan prac. Dla porównania, silniki PW1500G, stanowiące zespół napędowy Bombardiera CSeries, zostały certyfikowane 7 miesięcy przed pierwszym lotem kanadyjskiego samolotu (CSeries na mrozie i w upale, 2014-05-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra