Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MRJ 90 do prób statycznych

Lotnictwo cywilne, 09 maja 2014

Mitsubishi zaprezentowało prototyp samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90, przeznaczony do prób statycznych.

Pierwszy prototyp MRJ 90, przeznaczony do prób wytrzymałościowych / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft Corporation

Koncern Mitsubishi Aircraft Corporation opublikował zdjęcia pierwszego, nielatającego prototypu samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90. Kilka dni temu samolot, noszący numer MSN 90001, został przetransportowany z wytwórni Mitsubishi Heavy Industries w Komaki do zakładów w pobliżu portu lotniczego Nagoja.

MRJ 90 przeznaczony do prób statycznych – wytrzymałościowych nie ma zabudowanego statecznika poziomego, ani zespołu napędowego. Jego badania rozpoczną się latem br. Ogółem w próbach weźmie udział 7 przedseryjnych MRJ 90, w tym 2 nielatające (drugi z nich posłuży do badań zmęczeniowych konstrukcji). W ubiegłym miesiącu do zakładów w Komaki dostarczono stożek ogonowy i prawe skrzydło pierwszego prototypu, oznaczonego jako MSN 10001.

W ciągu kilku najbliższych tygodni do wytwórni mają trafić także silniki Pratt & Whitney PW1200G, stanowiące zespół napędowy samolotu. Wstępnie zakładano, że nastąpi to na początku kwietnia. Co gorsza dla Japończyków, PW1200G wciąż jeszcze nie ma certyfikatu typu, co oznacza, że nie może być zabudowany w eksploatowanych samolotach. Ma to nastąpić w 2. połowie br.

Oblot pierwszego MRJ 90 ma odbyć się w 2. kwartale 2015. Termin ten zmieniano już trzykrotnie (Jeszcze większe opóźnienie MRJ 90, 2013-08-22). Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft Corporation twierdzą, że problem z silnikami nie wpłynie na zakładany plan prac. Dla porównania, silniki PW1500G, stanowiące zespół napędowy Bombardiera CSeries, zostały certyfikowane 7 miesięcy przed pierwszym lotem kanadyjskiego samolotu (CSeries na mrozie i w upale, 2014-05-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.