Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Jeszcze większe opóźnienie MRJ 90

Lotnictwo cywilne, 22 sierpnia 2013

Dzisiaj koncern Mitsubishi Aircraft Corporation wydał oficjalne oświadczenie w sprawie opóźnienia samolotu MRJ 90. Nowy termin to 2. kwartał 2015.

Montaż kadłuba pierwszego MRJ 90 / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft Corporation

Potwierdzając wczorajsze, nieoficjalne doniesienia o problemach związanych z dostawą zespołów i podzespołów samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet (MRJ), ujawnione przez kooperantów (Roczne opóźnienie MRJ 90, 2013-08-21), Japończycy wydali oficjalny komunikat. Według niego oblot pierwszego MRJ 90 został przesunięty na 2. kwartał 2015. Jednocześnie zmieniono też termin rozpoczęcia dostaw seryjnych samolotów, na 2. kwartał 2017.

W oświadczeniu producent wyjaśnia, że powodem zmian terminów jest jednoczesne prowadzenie prac projektowych i rozwojowych instalacji pokładowych i elementów oraz ich certyfikacja. Z tego powodu Mitsubishi musiało zaangażować we wspomniane działania większe zasoby niż oczekiwano, co z kolei wpłynęło na dostawy zespołów i podzespołów i proces produkcji samolotu.

Obecnie w zakładach producenta trwa montaż pierwszych prototypów MRJ 90 przeznaczonych do prób statycznych i prób w locie. Oprócz tego realizowane są też przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej.

Coraz większe skomplikowanie konstrukcji samolotów pasażerskich powoduje, że od kilku lat producenci nie są w stanie dotrzymać zakładanych terminów. Z podobnymi problemami borykali się zarówno potentaci, jak Airbus (A380 ciągle z poślizgiem, 2008-12-30), czy Boeing (Boeing potwierdza 1,5-roczne opóźnienie Dreamlinera, 2008-04-09), a także mniejsze przedsiębiorstwa, projektujące konstrukcje, dla których MRJ ma stanowić konkurencję – Suchoj (Opóźnienie Super Jeta-100, 2008-03-25) i Bombardier (Oblot CSeries najwcześniej za miesiąc, 2013-06-26).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.