Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze większe opóźnienie MRJ 90

Lotnictwo cywilne, 22 sierpnia 2013

Dzisiaj koncern Mitsubishi Aircraft Corporation wydał oficjalne oświadczenie w sprawie opóźnienia samolotu MRJ 90. Nowy termin to 2. kwartał 2015.

Montaż kadłuba pierwszego MRJ 90 / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft Corporation

Potwierdzając wczorajsze, nieoficjalne doniesienia o problemach związanych z dostawą zespołów i podzespołów samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet (MRJ), ujawnione przez kooperantów (Roczne opóźnienie MRJ 90, 2013-08-21), Japończycy wydali oficjalny komunikat. Według niego oblot pierwszego MRJ 90 został przesunięty na 2. kwartał 2015. Jednocześnie zmieniono też termin rozpoczęcia dostaw seryjnych samolotów, na 2. kwartał 2017.

W oświadczeniu producent wyjaśnia, że powodem zmian terminów jest jednoczesne prowadzenie prac projektowych i rozwojowych instalacji pokładowych i elementów oraz ich certyfikacja. Z tego powodu Mitsubishi musiało zaangażować we wspomniane działania większe zasoby niż oczekiwano, co z kolei wpłynęło na dostawy zespołów i podzespołów i proces produkcji samolotu.

Obecnie w zakładach producenta trwa montaż pierwszych prototypów MRJ 90 przeznaczonych do prób statycznych i prób w locie. Oprócz tego realizowane są też przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej.

Coraz większe skomplikowanie konstrukcji samolotów pasażerskich powoduje, że od kilku lat producenci nie są w stanie dotrzymać zakładanych terminów. Z podobnymi problemami borykali się zarówno potentaci, jak Airbus (A380 ciągle z poślizgiem, 2008-12-30), czy Boeing (Boeing potwierdza 1,5-roczne opóźnienie Dreamlinera, 2008-04-09), a także mniejsze przedsiębiorstwa, projektujące konstrukcje, dla których MRJ ma stanowić konkurencję – Suchoj (Opóźnienie Super Jeta-100, 2008-03-25) i Bombardier (Oblot CSeries najwcześniej za miesiąc, 2013-06-26).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.