Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ekspansja AgustyWestlanda w Brazylii

Lotnictwo cywilne, 16 sierpnia 2013

Koncern AgustaWestland zamierza rozwinąć swoją działalność w Brazylii. W jej ramach mają być produkowane śmigłowce AW169 i AW189.

Wizualizacja rozwoju zakładów AgustaWestland Do Brasil / Rysunek: AgustaWestland

Obecnie w Brazylii eksploatowanych jest ponad 180 cywilnych śmigłowców AgustyWestlanda. Ok. 30 AW139 używanych jest przez przedsiębiorstwa zajmujących się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego, a ponad 140 z rodziny AW109 i Grand – przez prywatne towarzystwa świadczące usługi transportu pracowników i VIP-ów. AgustaWestland Do Brasie jest obecnie regionalnym centrum wsparcia logistycznego, zajmującym się szkoleniem, obsługą i dostawą części zamiennych.

W trakcie trwającej obecnie wystawy LABACE prezes brytyjsko-włoskiego koncernu, Daniele Romiti poinformował o planach rozwoju przedsiębiorstwa AgustaWestland Do Brasil. Wznowiono już rozmowy w sprawie połączenia sił z Embraerem, które kilka miesięcy temu utkwiły w martwym punkcie po skandalu związanym z aresztowaniem menedżerów AgustyWestlanda i Finmeccaniki oskarżonych o korumpowanie indyjskich wojskowych i urzędników (Winny marszałek lotnictwa?, 2013-02-14). Brazylijczycy nigdy oficjalnie nie podali powodu zerwania negocjacji. Romiti spekuluje, że Embraer skupił się w tym czasie na programach odrzutowców komunikacji regionalnej.

W ramach zwiększania obecności na rynku brazylijskim AgustaWestland zamierza wybudować w Sao Paolo nowe zakłady, obejmujące m.in. linię montażu końcowego śmigłowców, centrum szkoleniowe, skład celny części zamiennych i hangary obsługowe. Zakończenie budowy zaplanowano pod koniec przyszłego roku.

Nowy hangar do prowadzenia obsługi technicznej ma pomieścić do 10 wiropłatów wielkości AW101, z możliwością rozbudowy w celu zainstalowania linii montażu końcowego śmigłowców AW169 (AW169 będzie montowany w Filadelfii, 2013-05-01) i AW189 (AW189 w powietrzu, 2011-12-22), który byłby realizowany wspólnie z Embraerem, pod warunkiem pomyślnego zakończenia rozmów.

Natomiast centrum szkolenia ma mieścić 2 kompleksowe symulatory lotu, 3 trenażery, trenażer procedur obsługowych oraz sale wykładowe i odpraw przed i po lotach. W składzie celnym mają znajdować się części zamienne dla klientów ze wszystkich krajów Ameryki Pd. Docelowo obok zakładów ma powstać heliport z 5 płaszczyznami postojowymi i strefą końcowego podejścia i startu.

AgustaWestland zwraca szczególną uwagę na rynek brazylijski ze względu na spodziewane zamówienia ze strony przedsiębiorstw zajmujących się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego. Jedno z nich, państwowy koncern Petrobras, chce powiększyć flotę o 100 śmigłowców w ciągu następnych 6 lat.

Innymi potencjalnymi nabywcami wiropłatów brytyjsko-włoskiego koncernu są marynarka wojenna Brazylii, poszukująca lekkich śmigłowców szkolnych i wielozadaniowych oraz policja narodowa i policje stanowe, które chcą zakupić nowe śmigłowce, niezbędne do patrolowania przestrzeni powietrznej podczas przyszłorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej i igrzysk olimpijskich w 2016. Kryterium decydującym o przyznaniu zamówienia jest jak największy udział lokalnych przedsiębiorstw z branży lotniczej i obronnej.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.