Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wsparcie techniczne patrolowców od Navantii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 stycznia 2015

Wenezuela zleciła prywatnej stoczni wsparcie techniczne serii okrętów patrolowych zbudowanych i dostarczonych przez hiszpańską Navantię.

Porozumienie o wparciu technicznym wenezuelskich patrolowców podpisali kontradmirał Edgar Muñoz Coraspe i prezes Navaltech International Services, Sandro Montecchio / Zdjęcie: MO Wenezueli

Prace techniczne przy okrętach typu Guaiquerí i Guaicamacuto zlecono Navaltech International Services. Kontrakt obowiązuje przez 5 lat. Wartość porozumienia nie została podana do publicznej wiadomości.

Navaltech International Services zobowiązało się do świadczenia usług wsparcia technicznego i remontów wenezuelskich patrolowców. Stocznia rozbuduje też infrastrukturę portową na terenie wybranych baz marynarki wojennej Wenezueli. Przeprowadzi również szkolenie dla członków załóg okrętów oraz personelu obsługowego.

Większe patrolowce typu Guaiquerí (Avante 2200, na zdjęciu ANBV Yekuana (PC-23)) mają 98,9 m długości i 12,6 m szerokości. Wypierają 2450 t. Rozwijają prędkość do 24 w. Zasięg, przy prędkości marszowej 18 w, wynosi ponad 6400 km. Mogą przyjąć na pokład ponad 70 oficerów, marynarzy i gości

Wenezuela zamówiła w 2005 osiem jednostek patrolowych, po 4, typów Guaiquerí i Guaicamacuto. Oparto je na projekcie patrolowców rodziny Avante hiszpańskiej Navantii, odpowiednio Avante 2200 i Avante 1400. Siedem okrętów zbudowało i dostarczyło przedsiębiorstwo z Półwyspu Iberyjskiego.

Ostatnią z jednostek buduje na zasadzie transferu technologii lokalna Diques y Astilleros Nacionales z Puerto Cabello. Latem 2014 informowaliśmy o wodowaniu patrolowca, przyszłego Comandante Eterno Hugo Chávez (GC-24, Hugo Chavez zwodowany, 2014-07-15).

Mniejsze okręty typu Guaicamacuto (Avante 1400, na zdjęciu przyszły Comandante Eterno Hugo Chávez (GC-24)) mają 80 m długości i 11,8 m szerokości. Wyporność całkowita wynosi 1500 t. Rozwijają prędkość ponad 22 w. Zasięg przy prędkości marszowej 16 w. przekracza 7400 km / Zdjęcia: Navantia

Okręty będą używane do patrolowania wód morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej państwa. W przyszłości uzupełnią je kutry patrolowe Stan Patrol 4207 i Stan Patrol 5009, produkowane przez holenderską Damen Shipyard Group (Tuzin kutrów patrolowych dla Wenezueli, 2014-02-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.