Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: JF-17 na eksport

Lotnictwo wojskowe, 16 czerwca 2015

Kolejną nowością tegorocznej wystawy odbywającej się  w Paryżu są pakistańsko-chińskie samoloty wielozadaniowe JF-17 Thunder / FC-1 Xiaolong ze składu Pak Fiza’ya (wojsk lotniczych Pakistanu).

Jeden z trzech pakistańskich JF-17, jakie pojawiły się w tym roku w Paryżu, prezentuje się podczas pokazów w locie. Drugi pokazywany jest na wystawie statycznej, z pełną gamą uzbrojenia / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Tegoroczny Paris  Air Show nie rozpieszcza miłośników lotnictwa wojskowego. Podczas pokazów w locie można zobaczyć zaledwie dwa pełnokrwiste samoloty bojowe. Jednym z nich jest oczywiście Dassault Rafale. Drugi to debiutujący na Le Bourget pakistańsko-chiński JF-17 Thunder / FC-1 Xiaolong.

Po raz pierwszy samoloty tego typu, w barwach Pak Fiza’ya (wojsk lotniczych Pakistanu) pojawiły się w Europie 5 lat temu, na wystawie w Farnborough. Tegoroczna obecność w Paryżu ma na celu przyciągnięcie uwagi klientów z krajów związanych z kulturą francuską. Jak poinformował media Air Commodore Khalid Mahmood, szef marketingu i sprzedaży JF-17, podpisano już pierwszy kontrakt eksportowy, z niewymienionym z nazwy krajem azjatyckim. Najprawdopodobniej jest to Birma (Birma kupuje JF-17, 2014-06-30). Liczba samolotów, jakie zostaną dostarczone od 2017, także nie została ujawniona. Według Mahmooda nabyciem Thunderów zainteresowanych jest aż 11 krajów z całego świata (Pakistan proponuje Bułgarii JF-17, 2015-03-05).

Dotychczas Pak Fiza’ya odebrały 54 JF-17. 50 z nich dostarczono w standardzie Block I. Obecnie trwa ich modernizacja do standardu Block II, który ma nowocześniejszą awionikę i oprogramowanie, a także wyróżnia się stałą sondą, umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu.

Kolejne 46 JF-17, jakie trafią do rąk lotników Pak Fiza’ya, także będzie wyprodukowanych w standardzie Block II. Natomiast od 2018 rozpoczną się dostawy następnych 50 Thunderów, w standardzie Block III. Prawdopodobnie będą one wyposażone w radiolokator z anteną  fazowaną, czujnik umożliwiający termolokacyjne przeszukiwanie przestrzeni i śledzenie celów (IRST), dodatkowe pylony pod przednią częścią kadłuba. Samoloty te mają być przystosowane do przenoszenia uzbrojenia precyzyjnego.  

W planach jest też opracowanie dwumiejscowej wersji szkolno-bojowej JF-17. Prototyp ma zostać oblatany w grudniu 2016.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.