Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wizz Air otworzy bazę w Krakowie

Lotnictwo cywilne, 22 listopada 2018

21 listopada linie Wizz Air poinformowały, że w maju 2019 otworzą w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice swoją 26. bazę. Przewoźnik zapowiedział również uruchomienie w przyszłym roku 12 tras z Krakowa na lotniska w 9 państwach. Pierwszy Airbus A321 ma trafić do Krakowa na początku maja, a drugi we wrześniu 2019.

Podczas konferencji w Balicach wiceprezes wykonawczy i zastępca prezesa Wizz Air Stephen Jones i prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Radosław Włoszek zapowiedzieli otwarcie w maju 2019 w Krakowie 26. bazy Wizz Air / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Jako pierwsze, 4 kwietnia 2019 mają rozpocząć się wykonywane dwa razy dziennie loty do Londynu-Luton i realizowane w poniedziałki, środy, piątki i niedziele rejsy na lotnisko Kijów-Żuliany. 1 maja mają zostać zainaugurowane wykonywane we środy i niedziele loty do Nicei i fińskiego Turku. Dzień później mają się rozpocząć wykonywane we wtorki, czwartki i soboty rejsy do Doncaster w Wielkiej Brytanii i Bari we Włoszech. 3 maja 2019 mają zostać otwarte obsługiwane w poniedziałki i piątki połączenia do duńskiego Billund i włoskiej Katanii, przy czym od 16 września loty na tym ostatnim kierunku mają być wykonywane we wtorki, czwartki i soboty. 16 września 2019 mają zostać zainaugurowane codzienne rejsy do Oslo oraz wykonywane w poniedziałki i piątki loty do Larnaki na Cyprze i Charkowa na Ukrainie. Jako ostatnie, 18 września 2019 ma zostać otwarte obsługiwane we środy i niedziele połączenie do gruzińskiego Kutaisi.

Dzisiejsze wydarzenie podkreśla nasze zaangażowanie w działalność w Polsce, będącej naszym pierwszym rynkiem, na którym rozpoczęliśmy operacje w 2004 roku. Wybraliśmy Kraków, ponieważ widzimy zapotrzebowanie na podróżowanie w Małopolsce. Jednocześnie dostrzegamy potencjał w popularności Krakowa zarówno jako kierunku turystycznego jak i w dynamicznym rozwoju miasta w kontekście centrum biznesowego. Nasza najnowsza baza zostanie otwarta 1 maja 2019 i będzie zatrudniała 80 osób bezpośrednio w Wizz Air – powiedział podczas konferencji prasowej w Balicach wiceprezes wykonawczy i zastępca prezesa Wizz Air Stephen Jones.

Otwarcie bazy to inwestycja warta około 240 mln USD (wg cen katalogowych cena jednego A321 to 118,3 mln USD). Do obsługi stacjonujących w niej samolotów przewoźnik zamierza prowadzić rekrutację 80 osób w tym pilotów i personelu pokładowego.

Według wiceprezesa Wizz Air Stephena Jonesa Polska jest najważniejszym krajem w siatce tego przewoźnika, a baza w Krakowie nie będzie zagrożeniem dla istniejącej od 14 lat bazy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Obecność przewoźnika na obu lotniskach ma być według niego zrównoważona, przy czym Kraków będzie traktowany jako lotnisko przyciągające podróżnych z zagranicy, a Katowice bardziej jako wylotowe. Z drugiej jednak strony warto zauważyć, że Wizz Air już w lipcu br. zapowiedział skasowanie w tym roku kilkunastu tras z Katowic, w tym do Bari (Wizz Air otwiera nowe trasy z Polski , 2018-11-02).

Pierwsze rozmowy na temat rozpoczęcia lotów przez Wizz Air z Krakowa rozpoczęły się już kilka lat temu, natomiast zintensyfikowane zostały wiosną br. Małopolska przyciąga wielu inwestorów, także w sektorze lotniczym – dowodem na to jest uruchomienie kolejnej bazy przewoźnika w Krakowie. Efektem wieloaspektowych negocjacji, konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju zdywersyfikowanej siatki połączeń na krakowskim lotnisku jest oferta Wizz Air. Liczymy na to, że będzie interesująca dla pasażerów oraz wpłynie pozytywnie na lokalny rynek pracy. Spośród 12 kierunków oferowanych przez Wizz Air, aż 10 z nich to nowości na krakowskim lotnisku. Oczekiwane przez naszych pasażerów bezpośrednie połączenie do Gruzji lub loty do Nicei we Francji, Katanii i Bari we Włoszech oraz Larnaki na Cyprze to tylko kilka z nich. Nowe połączenia zainteresują także Małopolan, którzy również wybierają wypoczynek zorganizowany. Współpraca Wizz Air z touroperatorami oraz biurami podróży wzmacnia także tę ofertę krakowskiego portu – powiedział prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Radosław Włoszek (6 mln pasażerów w Krakowie, 2018-11-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra