Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lockheed i Airbus wspólnie wypromują MRTT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 06 grudnia 2018

Lockheed Martin i Airbus podpisały memorandum w sprawie wspólnej promocji wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących dla klientów z USA z branży obronnej. Obydwa przedsiębiorstwa będą starały się świadczyć usługi tankowania w powietrzu w celu wyeliminowania wszelkich stwierdzonych mankamentów i spełnienia wymagań dla tankowców nowej generacji zdolnych do działania w trudnych warunkach przyszłych konfliktów.

Lockheed Martin i Airbus będą wspólnie oferować USAF wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący MRTT / Zdjęcie: Airbus

Niezawodne i zmodernizowane tankowce to podstawowa zdolność, jakiej oczekują nasi klienci, by móc utrzymać globalny zasięg i strategiczną przewagę. Łącząc innowacje oraz doświadczenie Airbusa i Lockheeda Martina, będziemy dobrze przygotowani, aby zapewnić US Air Force zaawansowane rozwiązania w zakresie uzupełniania paliwa, jakie są potrzebne, aby sprostać wyzwaniom bezpieczeństwa w XXI wieku – powiedziała prezes i dyrektor generalna Lockheed Martina Marillyn Hewson. 

US Air Force zasługują na najlepsze dostępne technologie i największą osiągalną wydajność tankowania w powietrzu, a ten wielki zespół Lockheed Martina i Airbusa zapewni dokładnie to – dodał dyrektor generalny Airbusa Tom Enders.

Obydwa koncerny będą wspólnie pracować nad rozwojem zdolności wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego Airbus A330 Multi Role Tanker Transport (A330 MRTT). Mogą one obejmować szereg rozwiązań –od zaspokojenia krótkoterminowego, krytycznego zapotrzebowania na tankowce, w tym aspektu rozliczania tego rodzaju usług, po prace nad koncepcją tankowca przyszłości (MRTT dotarł do Republiki Korei , 2018-11-14, F-35B tankują z Voyagera, 2018-10-19).  

We wrześniu US Air Force poinformowały, że potrzebują m.in. 14 dodatkowych eskadr tankowców, aby spełnić wymogi strategii obrony narodowej. Wojsko nie sprecyzowało, ile nowych tankowców potrzebuje, ale przedstawiciele przemysłu uważają, że może ich być co najmniej 140. Airbus i Lockheed Martin zamierzają skupić się na tym wymogu i zaoferować MRTT jako uzupełnienie dla zaplanowanych już do pozyskania 179 Boeingów KC-46A. Media amerykańskie twierdzą, że podobnie myślą szefowie koncernu z Seattle.

W zeszłym roku Boeing miał dostarczyć USAF 18 KC-46A, ale z powodu licznych problemów nie dostarczył żadnego i nie powiedział, kiedy rozpocznie dostawy. Sekretarz lotnictwa Heather Wilson poinformowała opinię publiczną, że KC-46A boryka się z problemami z kamerami, które pozwalają operatorowi przewodu sztywnego do tankowania paliwa zobaczyć inne samoloty pobierające naftę. W dodatku przewód czasami nie rozłącza się zgodnie z planem po zakończeniu tankowania. Na razie US Air Force złożyły zamówienie na 52 KC-46A. Boeing wyprodukował już ponad tuzin, ale z powodu w/w usterek samoloty te czekają bezczynnie w wytwórni. Docelowe tempo produkcji KC-46A wynosić ma 15-18 samolotów rocznie, a okres eksploatacji samolotów tego typu – 40 lat (Kolejne próby KC-46A, 2018-04-06).

Obecnie US Air Force dysponują 398 KC-135R/T i 59 KC-10. KC-46 mają zastąpić około połowy KC-135. Planiści USAF zakładają, że druga transza tankowców (oznaczonych jako KC-Y), zastępujących KC-10, byłaby odbierana po 15 samolotów rocznie, w l. 2024-2036. Natomiast samoloty oznaczone jako KC-Z byłyby dostarczane wojsku od 2027 do 2048, po 9 rocznie. Być może będą to już konstrukcje bezzałogowe mające własności stealth (Boeing dostarczy pokładowe tankowce, 2018-08-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.