Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot MRTT w nowym standardzie

Lotnictwo wojskowe, 03 października 2016

W zakładach Airbusa w Sewilli oblatano pierwszy wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący A330 MRTT w nowym standardzie.

A330 MRTT zmodernizowany do nowego standardu, startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space poinformował o oblocie pierwszego wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego A330-200 MRTT zmodyfikowanego do nowego standardu (New Standard), który wcześniej oznaczano jako Enhanced. Lot odbył się 30 września. Samolot wystartował z zakładów w San Pablo pod Sewillą, gdzie wylądował po 3 h.

W porównaniu z wariantem podstawowym New Standard obejmuje ulepszenia aerodynamiczne (krótsze prowadnice klap i zmienione sloty), modyfikacje struktury (centropłata i kadłuba) i podwozia oraz nowe wskaźniki wielofunkcyjne i komputery. Wprowadzone zostaną również Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe), czyli cyfrowy odpowiednik podręcznego zestawu informacyjnego pilota. Zawierają one instrukcję użytkowania samolotu w locie, instrukcje obsługi technicznej, instrukcje użytkowania poszczególnych elementów wyposażenia awionicznego, listy wyposażenia oraz książki płatowca i silników, mapy i tabele w postaci elektronicznej.

Maksymalna masa startowa MRTT New Standard zostanie zwiększona do 238 t. Pozwoli to na zabranie ładunku o 20% większego podczas lotu na dystansie 11 tys. km. Mimo tego samolot będzie charakteryzować się zmniejszonym zużyciem paliwa. Zabudowany zostanie również układ identyfikacji swój-obcy (IFF) Mod 5, co pozwoli na operowanie w cywilnej przestrzeni powietrznej z użyciem ADS-B.

Pierwszy MRTT w nowym standardzie jest przeznaczony dla Angkatan Udara Republik Singapura (AURS, wojsk lotniczych Singapuru)i trafi do nich w 2018. Kolejnymi odbiorcami samolotów tego typu będą Francja i Republika Korei (Indie wstrzymują zakup MRTT, 2016-08-02, Porozumienie w sprawie MMF, 2016-07-28).

Francuskie MRTT, napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700, zostaną wyposażone zarówno w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa, jak i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej będą mogły przewieźć maksymalnie 271 osób. Wersja ewakuacji medycznej ma mieścić 10 modułów do intensywnej terapii i 88 pasażerów. Pierwszy z nich, zostanie przekazany Armee de l’Air (wojskom lotniczym) w 2018. Drugi dołączy do niego rok później. Pozostałe trafią do rąk francuskich lotników w tempie 1-2 samolotów rocznie, do 2025.

Natomiast Koreańczycy odbiorą 4 samoloty. Ich wartość szacowana jest, według różnych źródeł na 1,07-1,3 mld USD (4-4,9 mld zł). MRTT mają trafić do Daehanminguk Gong-gun (wojsk lotniczych Republiki Korei)do 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.