Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe E190 we flocie PLL LOT

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 grudnia 2018

Pierwsze dwa z czterech zamówionych przez LOT nowych Embraerów 190, noszące znaki rejestracyjne SP-LMA i SP-LMB, wylądowały w Warszawie 18 grudnia po godz. 19. Obydwa wystartowały 30 godzin wcześniej z Sao Jose dos Campos, gdzie znajdują się zakłady Embraera. Po drodze niezbędne były dwa międzylądowania: w Recife na wschodzie Brazylii i Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich, skąd samoloty poleciały bezpośrednio na Lotnisko Chopina w Warszawie.

Embraer 190 poleci w swój pierwszy rejs z pasażerami 1 stycznia do Budapesztu / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

W ciągu najbliższych dni w Embraerach będzie montowane wyposażenie dodatkowe, a załogi LOT-u będą się szkoliły w ich eksploatacji. Embraer 190 poleci w swój pierwszy rejs z pasażerami 1 stycznia o godz. 15:20 do Budapesztu. Drugi rejs tego samego dnia, o godz. 16:15 do Wilna, obsłuży inny E190. W ciągu kolejnego tygodnia samoloty zabiorą pasażerów m.in. do Amsterdamu, Wenecji, Nicei, Billund, Ljubljany, Moskwy, Odessy, Bukaresztu, Zagrzebia i Krakowa.

LOT pozyskał Embraery 190 specjalnie do obsługi połączeń do Londynu-City z trzech europejskich stolic: Warszawy (od 7 stycznia), Budapesztu (od 18 lutego) i Wilna (od 1 maja, po planowanym podpisaniu umowy ze stroną litewską). Ze względu na krótki pas startowy i podejście do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia tylko kilka typów samolotów pasażerskich – w tym Embraer 190 – jest certyfikowanych do lądowania w sercu stolicy W. Brytanii (LOT-em z Wilna do Londynu-City, 2018-11-27). 

Dzięki nowym samolotom LOT będzie na lotnisku Londyn-City kluczowym przewoźnikiem dla pasażerów podróżujących z Europy Środkowo-Wschodniej. Połączymy port położony w biznesowym centrum Londynu z aż trzema europejskimi stolicami: Warszawą, Budapesztem i Wilnem. Między Polską a Wielką Brytanią podróżowało w ubiegłym roku 7 mln pasażerów. Mam nadzieję, że pasażerowie z Polski, Węgier i Litwy docenią nasza nową ofertę i jakość podróży na pokładzie nowych E190 – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.

Każdy z Embraerów 190 ma na pokładzie 106 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Maksymalny zasięg samolotów z pasażerami to prawie 3,5 tys. km. Odrzutowce napędzane są silnikami General Electric CF34. Samoloty zostały pozyskane w ramach 8-letniej umowy leasingowej LOT-u z Nordic Aviation Capital, od którego polski przewoźnik pozyskał wcześniej 20 innych samolotów. 

LOT jako jeden z nielicznych przewoźników ma dziś we flocie wszystkie cztery modele samolotów rodziny E-Jet: E170, E175, E190 i E195. W 2004 LOT jako pierwszy przewoźnik na świecie wykonał pierwszy rejs z pasażerami nowym wówczas typem samolotu komunikacji regionalnej: Embraer 170. Od tamtej pory brazylijski producent dostarczył ponad 1500 samolotów rodziny E-Jet (1500 E-Jetów, 2018-12-19). 

W miniony czwartek przewoźnik odebrał piątego Boeinga 737 MAX 8. Na przyszły rok zaplanowane są dostawy kolejnych MAX-ów, których liczba do końca 2019 wzrośnie do co najmniej 12. Do końca przyszłego roku do floty zostaną włączone także 4 kolejne Dreamlinery, dzięki czemu ich flota zwiększy się do 15. 

Od 9 czerwca przyszłego roku LOT zabierze pasażerów do Warny w Bułgarii. To już drugi – po Odessie – kierunek LOT-u nad Morzem Czarnym. Zakładany czas podróży na trasie Warszawa-Warna to 2 godz. Samolot będzie startował z Lotniska Chopina o godz. 9:10, żeby lądować w Warnie o 12:10 czasu lokalnego. Rejs powrotny ma rozpoczynać się o godz. 13:00 czasu lokalnego z przewidywanym lądowaniem w Warszawie o 14:00. Rejsy będą wykonywane raz w tygodniu, w niedziele, przez Boeinga 737-800, który zabiera na pokład 186 pasażerów. Połączenie zostało zaplanowane na razie wyłącznie w sezonie letnim, do 29 września (Code share PLL LOT i El Al, 2018-12-18). 




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.