Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finmeccanica nie straci na rezygnacji z VH-71

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 kwietnia 2009

Włoski koncern Finmeccanica ogłosił, że nie poniesie strat finansowych w wypadku zrezygnowania przez USA z wartego nawet 13 mld USD programu rozwoju i zakupu śmigłowców do przewozu VIP - VH-71 Kestrel.

Zapowiedziana przez szefa Pentagonu, Roberta Gatesa rezygnacja z kontynuowania programu budowy nowych śmigłowców do przewozu m.in. prezydenta USA (Pentagon ogłosił projekt budżetu na 2010) musi jeszcze przejść skomplikowany proces legislacyjny. Wcześniej jednak Kongres zatwierdził finansowanie I etapu tego programu, realizowanego od stycznia 2005. Z przeznaczonych na nią 3,7 mld USD włoska AgustaWestland - spółka zależna koncernu Finmeccanica - uzyskała około miliarda dolarów. W wypadku anulowania II etapu Finmeccanica uzyska prawo do otrzymania kar umownych wynikających z Federal Acquisition Regulation.

I etap kontraktu przewidywał dostarczenie przez AgustaWestland 9 śmigłowców (4 testowych i 5 przedseryjnych), z których 8 zostało już przekazanych partnerowi w programie - koncernowi Lockheed Martin. Kontrakt obowiązuje do 2011. Przedstawiciele Finmeccanica twierdzą, że koncern nie uwzględniał dotąd w swych planach finansowych II etapu programu budowy VH-71. Nie inwestował też w jego ewentualną realizację.

Podstawową przyczyną rezygnacji przez Pentagon z programu budowy VH-71 był gwałtowny wzrost kosztów - z planowanych pierwotnie 6,1 do ok. 13 mld USD za rozwój i dostawę 23 śmigłowców w docelowej konfiguracji. Według głównych realizatorów programu - Lockheed Martina i AgustaWestland, jest on spowodowany coraz to nowymi wymaganiami dotyczącymi wyspecjalizowanego wyposażenia pokładowego (Tajemnice Kestlera). Cena samej platformy istotnie nie wzrosła. Wykonawcy liczą więc na to, że losy programu będą podlegać dalszym negocjacjom, co w USA jest normalną procedurą, gdy koszty programu rosną o ponad 25%.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.