XTI Aircraft Company poinformowała o ukończeniu 9 maja z powodzeniem pierwszych testów demonstratora samolotu hybrydowo-elektrycznego pionowego startu i lądowania TriFan 600. Demonstrator jest testowany na uwięzi i bez pilota. Samolot okazał się stabilny w zawisie na małej wysokości.
Wielkość demonstratora TriFan to ok. 65% wersji docelowej. Jego pierwsze testy prowadzono w Placerville w Kalifornii (PVF), gdzie skonstruowano i zbudowano samolot. Kolejne mają odbywać się w autoryzowanym ośrodku testowym bezzałogowych statków latających w Utah.
Dyrektor generalny XTI Robert LaBelle ujawnił, że od stycznia do kwietnia 2019 przeprowadzono testy naziemne dla oceny napędu elektrycznego samolotu, systemu akumulatorowego, przewodów, wentylatorów, układów sterowania lotem, systemów elektrycznych i oprzyrządowania. - W ciągu jednego roku przeszliśmy od projektu koncepcyjnego do latającego prototypu – powiedział.
Pełnowymiarowy TriFan 600 pomieści pilota i 5 pasażerów (Wybrano silnik dla TriFana , 2016-08-08). Ma osiągać maksymalną prędkość przelotową równą 550 km/h, maksymalną wysokość przelotową ok. 9 km i zasięg do 2600 km. XTI Aircraft Company informuje, że obecnie dysponuje 77 wstępnymi zamówieniami na seryjne samoloty. Cena ofertowa TriFan 600 wynosi 6,5 mln USD, czyli tyle ile podobnej wielkości dwusilnikowe odrzutowce dyspozycyjne (Fundusze na TriFana 600, 2015-08-26). Pierwsze seryjne samoloty mają trafić do klientów w 2023.