Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wybrano silnik dla TriFana

Lotnictwo cywilne, 08 sierpnia 2016

Przedsiębiorstwo XTI Aircraft wybrało silnik samolotu lekkiego TriFan 600. Będzie to Honeywell HTS900.

Napęd TriFana 600 stanowić mają 2 silniki turbinowe HTS900 / Rysunek: XTI Aircraft

TriFan 600 to lekki 6-miejscowy kompozytowy średniopłat z klasycznym usterzeniem i podwoziem trójkołowym. Jego napęd stanowić mają 2 silniki turbinowe HTS900, poruszające trzy otunelowane śmigła. Dwa z nich zabudowane są w skrzydłach, a trzecie – w tylnej części kadłuba. Wyposażenie awioniczne ma umożliwiać wykonywanie lotów w warunkach IFR z załogą jednoosobową.

Honeywell HTS900 jest rozwinięciem popularnej rodziny silników turbowałowych LTS 101 o mocy od 650 do 850 KM, które napędzają m.in. śmigłowce Bell 222A, B i UT, Eurocopter AS350 AStar czy MBB/Kawasaki BK 117, a także SKYe SH09 (Modyfikacje SKYe SH09, 2015-09-07). W porównaniu ma niższe o 5-10% zużycie paliwa. Obsługa techniczna prowadzona jest według stanu, a nie w ramach przeglądów godzinowych lub kalendarzowych.

Początkowo planowano, że HTS900, który ma maksymalną moc ponad 745 kW (1014 KM), na poziomie morza i przy standardowych warunkach pogodowych, posłuży do napędu śmigłowców ARH-70 Arapaho, jednak program ten, z powodu znacznych opóźnień i przekroczenia budżetu, został skasowany (Honeywell HTS900 z certyfikatem, 2009-02-25).

XTI Aircraft zbuduje w Denver stanowisko do prób HTS900, na którym przetestowany zostanie także układ przeniesienia napędu, śmigła otunelowane i układ sterowania lotem, które następnie zabudowane zostaną w prototypie TriFana 600. Producent wypożyczy także jeden silnik do prób naziemnych. Oblot demonstratora samolotu w skali 1:0,66 zaplanowany jest w sierpniu 2018 (Fundusze na TriFana 600, 2015-08-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.