Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wybrano silnik dla TriFana

Lotnictwo cywilne, 08 sierpnia 2016

Przedsiębiorstwo XTI Aircraft wybrało silnik samolotu lekkiego TriFan 600. Będzie to Honeywell HTS900.

Napęd TriFana 600 stanowić mają 2 silniki turbinowe HTS900 / Rysunek: XTI Aircraft

TriFan 600 to lekki 6-miejscowy kompozytowy średniopłat z klasycznym usterzeniem i podwoziem trójkołowym. Jego napęd stanowić mają 2 silniki turbinowe HTS900, poruszające trzy otunelowane śmigła. Dwa z nich zabudowane są w skrzydłach, a trzecie – w tylnej części kadłuba. Wyposażenie awioniczne ma umożliwiać wykonywanie lotów w warunkach IFR z załogą jednoosobową.

Honeywell HTS900 jest rozwinięciem popularnej rodziny silników turbowałowych LTS 101 o mocy od 650 do 850 KM, które napędzają m.in. śmigłowce Bell 222A, B i UT, Eurocopter AS350 AStar czy MBB/Kawasaki BK 117, a także SKYe SH09 (Modyfikacje SKYe SH09, 2015-09-07). W porównaniu ma niższe o 5-10% zużycie paliwa. Obsługa techniczna prowadzona jest według stanu, a nie w ramach przeglądów godzinowych lub kalendarzowych.

Początkowo planowano, że HTS900, który ma maksymalną moc ponad 745 kW (1014 KM), na poziomie morza i przy standardowych warunkach pogodowych, posłuży do napędu śmigłowców ARH-70 Arapaho, jednak program ten, z powodu znacznych opóźnień i przekroczenia budżetu, został skasowany (Honeywell HTS900 z certyfikatem, 2009-02-25).

XTI Aircraft zbuduje w Denver stanowisko do prób HTS900, na którym przetestowany zostanie także układ przeniesienia napędu, śmigła otunelowane i układ sterowania lotem, które następnie zabudowane zostaną w prototypie TriFana 600. Producent wypożyczy także jeden silnik do prób naziemnych. Oblot demonstratora samolotu w skali 1:0,66 zaplanowany jest w sierpniu 2018 (Fundusze na TriFana 600, 2015-08-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.