Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niezwykły lot nEUROna

Lotnictwo wojskowe, 14 kwietnia 2014

Bezzałogowy statek latający nEUROn wykonał lot w formacji z wielozadaniowym Rafale i biznesjetem Falcon.

Pierwszy w świecie lot bezzałogowca i klasycznych samolotów, pilotowanych przez ludzi. Prowadzi ją bsl nEUROn. Za nim lecą Rafale i Falcon 7X / Zdjęcie: Dassault Aviation - K. Tokunaga

Koncern Dassault poinformował dziś o przeprowadzeniu próbnych lotów formacji złożonej z bezzałogowego statku latającego nEUROn (Europejski klub bezzałogowców, 2013-11-20), samolotu wielozadaniowego Rafale (Porozumienie w sprawie produkcji Rafale, 2014-03-14) i odrzutowca klasy biznes Falcon 7X. Wyczynu takiego dokonano po raz pierwszy w świecie.

Niezwykły lot odbył się 20 marca i trwał 1 h 50 min. Biorące w nim udział statki powietrzne zrealizowały patrol nad Morzem Śródziemnym, którego zasięg wyniósł kilkaset km.

Zaplanowanie lotu samolotów o tak różnych osiągach było poprzedzone wnikliwą analizą. Konieczne było dokładne ustalenie punktów oczekiwania, dołączenia do formacji, a następnie wykonywania wspólnych manewrów, z uwzględnieniem wzajemnego oddziaływania aerodynamicznego. Dodatkowym utrudnieniem były zakłócenia elektromagnetyczne spowodowane koniecznością utrzymywania łączności pomiędzy bezzałogowcem i stacją naziemną, kierującą jego lotem.

Co więcej, w powietrzu nie znajdowały się tylko wspomniane na wstępie nEUROn, Rafale i Falcon 7X.  Obok nich leciały również dwa samoloty obserwacyjne, na pokładzie których znajdowała się aparatura rejestrująca, fotografowie i kamerzyści.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra