Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardier kończy z lotnictwem komercyjnym

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 14 lutego 2020

Airbus, rząd prowincji Quebec i Bombardier uzgodnili nową strukturę własności programu A220, na mocy której Bombardier przekazał pozostałe udziały w Airbus Canada Limited Partnership (Airbus Canada) Airbusowi i rządowi Quebecu. Postanowienia umowy wchodzą w życie natychmiast.

Bombardier sprzedał wszystkie udziały związane z programem A220, wcześniej znanym jako Cseries / Zdjęcie: Airbus

Dzięki tej umowie udziały w Airbus Canada, odpowiedzialnym za produkcję samolotów komunikacyjnych A220, wynoszą odpowiednio 75% w przypadku Airbusa i 25% w przypadku rządu prowincji Quebec. Udziały rządu będą zbywalne na rzecz Airbusa w 2026 – trzy lata później niż założono poprzednio. Dzięki tej transakcji Bombardier otrzyma od Airbusa wynagrodzenie w wysokości 591 mln USD, bez uwzględnienia korekt, z czego 531 mln USD otrzymał przy zamknięciu, a 60 mln USD zostanie zapłacone w okresie 2020–2021. Umowa przewiduje również anulowanie gwarancji Bombardiera będących własnością Airbusa, a także zwolnienie Bombardiera z przyszłego wymogu kapitałowego finansowania Airbus Canada.

W ramach tej transakcji Airbus nabył od Bombardiera również zdolności do produkcji elementów dla samolotów rodziny A220 i A330 w Saint-Laurent w Quebecu. Prace te będą prowadzone w zakładzie w Saint Laurent przez Stelia Aéronautique Saint Laurent Inc., nowo utworzoną spółkę zależną Stelia Aerospace, która jest w 100% zależna od Airbusa.

Stelia Aéronautique Saint-Laurent będzie kontynuować produkcję struktury kabiny załogi i tylnej części kadłuba A220, a także elementów A330, przez okres przejściowy wynoszący około 3 lata, w zakładzie w Saint-Laurent. Prace związane z A220 zostaną następnie przeniesione do zakładu Stelia Aerospace w Mirabel w celu zoptymalizowania przepływu logistycznego do linii montażu końcowego A220, również zlokalizowanej w Mirabel. Airbus planuje zaoferować wszystkim obecnym pracownikom Bombardiera pracującym przy produkcji elementów A220 i A330 pracę w Saint-Laurent w związku ze zwiększeniem produkcji w ramach programu A220, zapewniając utrzymanie know-how, a także ciągłość działalności i rozwój biznesowy w Quebecu (Airbus przejmuje CSeries, 2017-10-17).

Pod koniec stycznia 2020 w barwach 7 towarzystw na czterech kontynentach latało 107 samolotów rodziny A220. Do tego czasu użytkownicy zamówili 658 samolotów tej rodziny (95 A220-100 i 563 A220-300, Green Africa zamawia A220, 2020-02-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.