1 lutego 2022 w należącej do Fincantieri stoczni Castellammare di Stabia rozpoczęło się cięcie blach pod dziobową część drugiego zbiornikowca paliwowego BRF przeznaczonego dla marynarki wojennej Francji. Po zakończeniu budowy okręt otrzyma nazwę Jacques Stosskopf.
Fincantieri odpowiada za budowę przedniej części okrętu. Tylną część produkuje należąca do Naval Group stocznia Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire, która także sprawuje ogólny nadzór nad budową jednostki. Tam w 2025 zostanie przetransportowana rufowa część okrętu i nastąpi połączenie w całość i wyposażenie .
Budowa BRF jest kolejnym przejawem francusko-włoskiego sojuszu w dziedzinie produkcji nawodnych okrętów wojennych. Projekt, we Włoszech znany jako Logistic Support Ship (typ Vulcano), jest realizowany przez OCCAR. W tej chwili Włochy posiadają jeden okręt tego typu w służbie (ITS Vulcano, A5335), a drugi został zamówiony w grudniu 2021, z opcją na trzeci.
Francja zamówiła 4 okręty, które zostaną nazwane na cześć francuskich konstruktorów jednostek pływających: Jacquesa Chevalliera, Jacquesa Stosskopfa, Emile Bertina i Gustave Zédé'a. Poszczególne okręty zostaną przekazane w 2022, 2025, 2027 i 2029 (Rozpoczęto budowę pierwszego BRF, 2020-05-20).
Okręty będą miały 194 m długości i 27,6 m szerokości. Mają wypierać 31 tys. t. BRF będą zdolne do transportu 13 tys. m3 paliwa. Ich załogę stanowić ma 130 członków załogi i 60 pasażerów. Zespół napędowy to 4 diesel-elektryczne silniki 32/44CR MAN ES o łącznej mocy 24 MW, umożliwiające rozwinięcie prędkości 20 w. Na ich pokładzie znajdzie się lądowisko dla śmigłowca NH90. BRF zastąpią w linii zaopatrzeniowce typu Durance (Plany rozwoju Marine Nationale , 2020-10-22).