Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

3,1 mld USD na 19 KC-46A

Transakcje, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 01 września 2022

Departament Obrony USA ogłosił wczoraj, że US Air Force przyznały Boeingowi dwa warte 3,1 mld USD kontrakty na dostawy 19 latających zbiornikowców KC-46A. 15 z nich jest przeznaczonych dla USAF, a 4 dla wojsk lotniczych Izraela.

Pierwszy kontrakt jest wart ok. 2,2 mld USD. Tę kwotę przeznaczono na budowę 15 KC-46A Production Lot 8. Prace będą prowadzone w zakładzie Boeinga w Seattle. Mają zostać zakończone do 30 listopada 2025.

Należące do 157th Air Refueling Wing samoloty KC-46A na pasie startowym Pease Air National Guard Base, 8 września 2021 / Zdjęcie: Air National Guard – Senior Master Sgt. Timm Huffman

Drugi kontrakt ma wartość 927 mln USD. Obejmuje nie tylko budowę i dostawy 4 KC-46, ale także jednorazowy projekt i testy wyposażenia i instalacji systemu Remote Vision System 2.0 i Air Refueling Operator Station 2.0, zintegrowane wsparcie logistyczne przed dostawą oraz dokumentację techniczną. Prace na jego realizacją również mają odbywać się w Seattle. Powinny zostać zakończone w 2026.

Kontrakt jest częścią większej transakcji. Departament Stanu zatwierdził sprzedaż Izraelowi do 8 tankowców KC-46 w marcu 2020 (Zgoda na KC-46A dla Izraela , 2020-03-04). Pod koniec 2021 izraelskie Ministerstwo Obrony podpisało stosowną umowę.

USAF zamówiły kolejną partię KC-46 pomimo kłopotów z wcześniej odebranymi samolotami (Tymczasowa zdolność KC-46A, 2021-07-14). Dotyczą one m.in. systemu zdalnego widzenia. Na ekranach wideo tankowca pojawiają się zaciemnienia i rozmycia spowodowane przez cienie lub bezpośrednie światło słoneczne. Stwarza to poważne zagrożenie dla samolotów mających odbierać paliwo.

Amerykańskie wojska lotnicze i Boeing od kilku lat pracują nad alternatywnym systemem, oznaczonym jako RVS 2.0 (Remote Vision System 2.0). Jego ostateczny projekt został zatwierdzony w kwietniu 2022, a Boeing zgodził się zapłacić za modernizacje dotychczas dostarczonych i nowych samolotów. Jednak instalowanie RVS 2.0 rozpocznie się dopiero w 2024.

Poprzedni kontrakt na KC-46 – Lot 7 Boeing uzyskał w styczniu 2021. Ta partia produkcyjna, obejmująca również 15 samolotów, kosztowała 2,12 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.