Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

B-2A tankuje z KC-46A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 10 czerwca 2019

23 kwietnia personel 418th Flight Test Squadron przeprowadził pierwszą próbę przetaczania paliwa wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus do zbiorników bombowca B-2A Spirit. Lot wykonano nad bazą Edwards i górami Sierra Nevada Wnętrze kabiny B-2A, 2019-04-30.

KC-46A podaje paliwo B-2A nad górami Sierra Nevada / Zdjęcie: US Air Force  

Skonstruowany w układzie latającego skrzydła B-2A stanowi wyjątkowe wyzwanie dla załogi tankowca, ponieważ jego własności aerodynamiczne są inne, niż samolotów w układzie klasycznym. Duża powierzchnia nośna Spirita, wynosząca aż 478 m2 powoduje, że wytwarzane na niej ciśnienie (a co za tym idzie – siła nośna) może zakłócać opływ usterzenia poziomego tankowca, wpływając niekorzystnie na jego stateczność. W dodatku B-2A to pierwszy samolot, który ma tak ciemny kamuflaż i zajmuje dość dużą część ekranu konsoli operatora przewodu paliwowego umożliwiającej zdalne sterowanie tym urządzeniem (Próby tankowania F-35A zakończone, 2019-06-06).

Próby Spirita przebiegają zgodnie z procesem sprawdzonym podczas poprzednich badań innych typów, ze stopniowym zwiększaniem wysokości i prędkości lotu, w różnych konfiguracjach aerodynamicznych, a także z użyciem danych z symulacji. W celu zapewnienia bezpieczeństwa operacji tankowania inżynierowie muszą dokładnie ocenić własności aerodynamiczne pary samolotów połączonych ze sobą sztywnym przewodem do podawania paliwa, aby zmniejszyć ryzyko kolizji w powietrzu, czy uderzenia przewodu w samolot pobierający naftę.

Rozpoczęcie prób tankowania B-2A oznacza, że KC-46 będzie w stanie podawać paliwo dwóm z trzech typów bombowców strategicznych używanych przez Air Force Global Strike Command (dowództwa lotnictwa uderzeniowego). Latem 2018 zakończono już analogiczne próby B-52 (Zmartwychwstanie Mądrali, 2019-05-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.