23 kwietnia personel 418th Flight Test Squadron przeprowadził pierwszą próbę przetaczania paliwa wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus do zbiorników bombowca B-2A Spirit. Lot wykonano nad bazą Edwards i górami Sierra Nevada Wnętrze kabiny B-2A, 2019-04-30.
Skonstruowany w układzie latającego skrzydła B-2A stanowi wyjątkowe wyzwanie dla załogi tankowca, ponieważ jego własności aerodynamiczne są inne, niż samolotów w układzie klasycznym. Duża powierzchnia nośna Spirita, wynosząca aż 478 m2 powoduje, że wytwarzane na niej ciśnienie (a co za tym idzie – siła nośna) może zakłócać opływ usterzenia poziomego tankowca, wpływając niekorzystnie na jego stateczność. W dodatku B-2A to pierwszy samolot, który ma tak ciemny kamuflaż i zajmuje dość dużą część ekranu konsoli operatora przewodu paliwowego umożliwiającej zdalne sterowanie tym urządzeniem (Próby tankowania F-35A zakończone, 2019-06-06).
Próby Spirita przebiegają zgodnie z procesem sprawdzonym podczas poprzednich badań innych typów, ze stopniowym zwiększaniem wysokości i prędkości lotu, w różnych konfiguracjach aerodynamicznych, a także z użyciem danych z symulacji. W celu zapewnienia bezpieczeństwa operacji tankowania inżynierowie muszą dokładnie ocenić własności aerodynamiczne pary samolotów połączonych ze sobą sztywnym przewodem do podawania paliwa, aby zmniejszyć ryzyko kolizji w powietrzu, czy uderzenia przewodu w samolot pobierający naftę.
Rozpoczęcie prób tankowania B-2A oznacza, że KC-46 będzie w stanie podawać paliwo dwóm z trzech typów bombowców strategicznych używanych przez Air Force Global Strike Command (dowództwa lotnictwa uderzeniowego). Latem 2018 zakończono już analogiczne próby B-52 (Zmartwychwstanie Mądrali, 2019-05-23).