Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni KC-30A dla Australii

Lotnictwo wojskowe, 03 grudnia 2012

Airbus Military poinformował dzisiaj o przekazaniu australijskim wojskom lotniczym ostatniego z łącznie 5. zamówionych samolotów tankujących KC-30A (A330 MRTT).

KC-30A wojsk lotniczych Australii z wypuszczonymi giętkimi przewodami tankującymi / Zdjęcie: Airbus

Pierwotnie ostatnia z zakupionych przez Australię w połowie minionej dekady maszyn miała zostać przekazana odbiorcy jeszcze w 2011. Cały program wyposażenia RAAF w nowoczesnego samoloty tankujące zaliczył jednak spore opóźnienie (Opóźnienie australijskich tankowców, 2011-01-03), realizując ostatnie dostawy przed kilkoma dniami.

Zamówione przez Canberrę tankowce mogą być przystosowywane do różnych zadań. Poza podstawową funkcją dostarczania paliwa towarzyszącym jednostkom powietrznym, australijskie KC-30A mogą też być wykorzystywane jako typowe jednostki transportowe (Pasażerski KC-30A, 2012-04-23). Możliwość wymontowania części zbiorników paliwa, pozwala na aranżację wnętrza maszyny w 4 odmianach: pasażerskiej (dla maksymalnie 380 pasażerów), VIP, transportowej (możliwy jest także wariant pasażersko-transportowy), jak i samolotu szpitalnego, z miejscami na 130 noszy.

Wprowadzenie do służby samolotów tankujących KC-30A (A330 MRTT) pozwoli Australii na poprawę potencjału operacyjnego sił zbrojnych w dwóch wymiarach: zwiększy zasięg operacyjny samolotów RAAF, a dodatkowo podniesie możliwości transportu i przerzutu jednostek wojsk lądowych. Jako taki, zakup KC-30A wpisuje się w szerszy program modernizacji i rozbudowy australijskiej armii, podobnie jak plany zakupu nowych myśliwców wielozadaniowych (Australia otrzyma F-35 w 2014, 2009-11-25) oraz samolotów walki elektronicznej (Australijskie Growlery, 2012-08-24), czy też nowych okrętów podwodnych (Australia potwierdza 12 OP, 2012-09-06) i okrętów amfibijnych typu Canberra (Wodowanie Canberry, 2011-02-21, Wodowanie Adelajdy, 2012-07-05).

Według Airbusa portfel zamówień na A330 MRTT zamyka się obecnie liczbą 28 egz., zakontraktowanych przez Arabię Saudyjską, Australię, Wielką Brytanię i ZAE.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.