Francuska rządowa agencja zamówień wojskowych (Direction Générale de l’Armement) poinformowała o odebraniu 500. transportera opancerzonego VBCI.
Wstępne porozumienie o zakupie przez DGA transporterów zostało zawarte z ich producentem, konsorcjum Nexter Systems i Renault Trucks Défense, w 2000. Zakładało ono przekazanie wojskom lądowym Francji 700 pojazdów. W 2008 podjęto decyzję o zredukowaniu tej liczby do 630 (Nowy kontrakt na VBCI, 2008-12-23). Zastępują one gąsienicowe AMX10P.
500. VBCI został przekazany DGA 28 czerwca, ale agencja poinformowała o tym niedawno. Transportery przekazywane są odbiorcy w 2 wariantach: 520 wozów z działkiem kalibru 25 mm i możliwością transportu 9 żołnierzy desantu (plus 2-osobowej załogi) oraz 110 wozów dowodzenia, z których ostatnie miały zostać dostarczone odbiorcy w maju br.
Pomimo relatywnie krótkiego okresu służby we francuskich wojskach lądowych, VBCI były już dość intensywnie używane w konfliktach zbrojnych. Transportery zostały bowiem wysłane m.in. do Afganistanu, gdzie stanowiły wsparcie kontyngentu wojskowego tego państwa w ramach wielonarodowej misji ISAF (VBCI do Afganistanu, 2010-05-13). Pojazdy tego typu zostały też użyte w Mali (Francuzi wychodzą z Mali, 2013-04-11).
Realizowany zgodnie z ustalonym terminarzem program wdrażania transporterów do służby oraz duże doświadczenie z zastosowania konstrukcji w warunkach bojowych są jej dużym atutem marketingowym na rynkach międzynarodowych. Przypomnijmy, że pojazdy tego typu oferowane są Kanadzie (Kanada odrzuciła oferty na bwp, 2012-05-03¸ VBCI w kanadyjskim przetargu, 2011-09-12) oraz Danii (Testy duńskich transporterów, 2013-05-02).