Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Vanilla Air zamiast AirAsia Japan

Lotnictwo cywilne, 20 sierpnia 2013

Japoński przewoźnik niskokosztowy AirAsia Japan zmieni nazwę na Vanilla Air. Informację przekazali dziś szefowie towarzystwa.

Airbus A320 w barwach AirAsia Japan. Od dziś towarzystwo zmieniło nazwę na Vanilla Air / Zdjęcie: Airbus

Wybraliśmy tę nazwę Vanilla Air, ponieważ wanilia jest uwielbiana na całym świecie, powiedział Tomonori Ishii, prezes nowej linii. Myślę, że to bardzo ładna nazwa – dodał Ishii.

Wybór nowej nazwy spośród ponad 200 nadesłanych propozycji trwał 1,5 miesiąca. Powodem zmiany marki było anonsowane w czerwcu br. zakończenie współpracy pomiędzy spółkami-matkami AirAsia Japan – malezyjskim towarzystwem AirAsia (Airbus dostarczył 8000. samolot , 2013-08-05, AirAsia zamawia A320, 2012-12-14) i japońskimi liniami All Nippon Airways (ANA), które obecnie są jedynym właścicielem Vanilla Air.

AirAsia Japan zakończy swoją działalność w październiku br., ponad rok po rozpoczęciu regularnych lotów. Przez ten czas linia odnotowała stratę operacyjną w wysokości ok. 3,5 mld jenów (36 mln USD). Było to spowodowane częściowo skierowaniem dużej ilości biletów do sprzedaży internetowej, a wielu Japończyków woli kupować bilety lotnicze za pośrednictwem biur podróży.

Vanilla Air rozpocznie operacje już w grudniu. Jej flotę stanowić będą 2 samoloty przekazane przez ANA. Wszyscy byli pracownicy AirAsia Japan, w liczbie 420, znajdą zatrudnienie w nowym towarzystwie.

Początkowo obsługiwane będą połączenia krajowe. W niedalekiej przyszłości linia ma wykonywać także loty regionalne na terenie Azji i dalekodystansowe, dopasowując się do strategii ANA. Destynacje zostaną ogłoszone we wrześniu.

Bazą Vanilla Air będzie port Tokio-Narita. Do 2015 we flocie ma znaleźć się 10 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra