Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus dostarczył 8000. samolot

Lotnictwo cywilne, 05 sierpnia 2013

Jubileuszowy samolot, nr 8000, wyprodukowany przez europejskie konsorcjum – A320, trafił do malezyjskich linii AirAsia.

Samolot nr 8000, wyprodukowany przez Airbusa – A320, przekazany liniom AirAsia / Zdjęcie: Airbus

Uroczystość przekazania 8000. samolotu wyprodukowanego przez Airbusa, odbyła się w zakładach w Tuluzie. W sobotę A320 wystartował do lotu w kierunku Dżakarty, gidze wylądował dzisiaj rano. Co warte uwagi, nieco ponad ćwierć wieku temu, gdy A320 pojawił się na rynku, szacowano, że zapotrzebowanie na samoloty tego typu wynosi zaledwie 750 egz.

AirAsia Group jest największą linią niskokosztową w Azji. Jej flota składa się ze 141 samolotów – wyłącznie Airbusów A320, które operują z 16 baz w regionie, m. in. Dżakarty, Bangkoku i Kuala Lumpur. Ich użytkownikami są spółki-córki AirAsia (Malaysia), Thai AirAsia, Indonesia AirAsia, AirAsia Japan i Philippines AirAsia.

Oprócz tego przewoźnik zamówił 475 nowych samolotów z rodziny A320 – 264 A320neo i 211 A320ceo, a także 26 A330-300 (Tysięczny A330 dostarczony , 2013-07-22) i 10 A350 XWB (Pierwszy miesiąc prób A350, 2013-07-15). Te ostatnie przeznaczone są dla AirAsiaX, obsługującej połączenia dalekodystansowe.

1000. samolotem Airbusa był A340-300, przekazany Air France w 1993, czyli 19 lat po dostawie pierwszego statku powietrznego konsorcjum z Tuluzy – A300B2, który także trafił do francuskiego narodowego przewoźnika. 6 lat później Airbus świętował dostawę samolotu nr 2000, po kolejnych 3 latach – nr 3000, a po następnych trzech – nr 4000.

Tempo dostaw wciąż rośnie – w grudniu 2007 przekazano samolot nr 5000 – był nim A330-200 dla Qantas. Sześciotysięcznym samolotem był flagowy produkt Airbusa – A380, dostarczony Emirates w styczniu 2010 (Sześciotysięczny Airbus, 2010-01-19).

Natomiast uroczystość dostarczenia 7000. samolotu wyprodukowanego przez europejskie konsorcjum miała miejsce 12 grudnia 2011 (Siedmiotysięczny Airbus, 2011-12-14). Jubileuszowy egzemplarz – A321 – trafił do linii US Airways, będącej największym w świecie użytkownikiem Airbusów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.