Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy miesiąc prób A350

Lotnictwo cywilne, 15 lipca 2013

Airbus podsumował pierwszy etap prób w locie najnowszego samolotu komunikacyjnego – A350XWB.

Dotychczas pierwszy przedseryjny A350-900 wylatał 92 h. Kolejny etap prób rozpocznie się w sierpniu  / Zdjęcie: Airbus

Od pierwszego lotu, który miał miejsce 14 czerwca (Airbus A350XWB oblatany , 2013-06-14), pierwszy A350-900 (MSN 1) wylatał 92 h. W ich trakcie samolot pojawił się nad lotniskiem Le Bourget, aby uświetnić 50. Paris Air Show (Paris Air Show 2013: Niespodziewany przelot A350XWB, 2013-06-21).  

W trakcie 4 tygodni prób za sterami A350 zasiadło 10 pilotów-oblatywaczy. W pierwszej kolejności sprawdzili oni zachowanie samolotu w całym zakresie obwiedni obciążeń dopuszczalnych oraz działanie poszczególnych instalacji i zespołów. Podczas pierwszych lotów zbadano pracę silników Rolls-Royce Trent XWB, instalacji elektrycznej, turbiny powietrza naporowego, podwozia i hamulców, instalacji paliwowej, hermetyzacji kabiny. Sprawdzono także działanie pilota automatycznego i funkcji automatycznego lądowania.

Obecnie pierwszy A350-900 przechodzi rutynowe czynności obsługowe. Zabudowywane jest także dodatkowe wyposażenie do prób. Kolejny etap badań ma rozpocząć się w sierpniu, po zakończeniu analiz z dotychczasowych lotów.

W próbach w locie, których łączny czas wynosić ma 2500 h, weźmie udział 5 przedseryjnych A350. MSN 1 zostanie użyty do oceny własności pilotażowych, oblodzenia oraz badań instalacji pokładowych i zespołu napędowego.

Drugi prototyp (MSN 3), podobnie jak MSN 1 wyposażony w aparaturę rejestrującą parametry lotu, przejdzie próby osiągowe, w tym loty na dużej wysokości, próby w klimacie gorącym i arktycznym, a także badania instalacji pokładowych i zespołu napędowego.

Kolejne dwa samoloty (MSN2 i MSN5) otrzymają docelowe wyposażenie kabiny pasażerskiej. Ich przeznaczeniem będą próby funkcjonalne foteli i instalacji pokładowych podczas lotów dalekodystansowych na różnych trasach.

Ostatni przedseryjny A350 zostanie przeznaczony do badań poziomu emitowanego hałasu i prób odporności na uderzenie pioruna. Posłuży też do szkolenia załóg lotniczych i personelu obsługowego pierwszych odbiorców.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra