Od poniedziałku w Paryżu wystawiany będzie nowy niemiecki gąsienicowy bojowy wóz piechoty, Puma. Pojazd zakończył niedawno kilkuletni program prób terenowych.
Kulminacją programu testowego Pumy były próby przeprowadzone w odmiennych warunkach terenowych. Na początku 2012, bwp testowany był na północy Norwegii, na terenie ośrodka norweskich sił zbrojnych, Allied Training Center w Porsangmoen (Zimowe testy Pumy, 2012-03-20). Z kolei zimą zeszłego roku pojazd wysłano do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Pustynne próby Pumy, 2013-12-10).
Ocenie poddano zachowanie pojazdu w trudnych warunkach terenowych i jego działanie w skrajnych temperaturach. Dużo uwagi poświęcono ocenie charakterystyk trakcyjnych i funkcjonowaniu urządzeń obserwacji i analizy pola walki.
Obydwa przedsięwzięcia potwierdziły, zdaniem producenta Pumy, Projekt System & Management GmbH, joint-venture Krauss-Maffei Wegmann i Rheinmetall, wysoki potencjał bojowy pojazdu. Ocenie konstrukcji nie przeszkodziły nawet problemy z awaryjnością poszczególnych urządzeń pokładowych, w tym złą pracą kanału obserwacji nocnej, czy przekazywaniem danych z czujników do znajdujących się na zewnątrz żołnierzy desantu, które mogą odbić się na tempie wprowadzania wozu do służby (Bwp Puma z poślizgiem?, 2013-10-21).
Zakończone próby terenowe Pumy, zbiegają się w czasie z pierwszą prezentacją konstrukcji w Paryżu, podczas rozpoczynających się w poniedziałek targów Eurosatory. Producenci bwp liczą, że pozytywne doświadczenia z Norwegii i ZEA zwiększą wartość marketingową oferty, z której do tej pory skorzystały tylko Heer (wojska lądowe Niemiec).