Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-100 ratuje uchodźców

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 03 listopada 2014

Dzięki zastosowaniu bezzałogowego śmigłowca S-100 udało się uratować życie ponad 2800 uchodźcom z Afryki.

Bezzałogowiec Camcopter S-100 podchodzi do lądowania na pokładzie statku Phoenix I, niosącego pomoc imigrantom z Afryki / Zdjęcie: Schiebel

Od września br. bezzałogowy śmigłowiec Camcopter S-100, którego producentem jest austriackie przedsiębiorstwo Schiebel, pomaga w wykrywaniu grup imigrantów z Afryki Północnej, próbujących nielegalnie dostać się do Włoch, Grecji lub na Maltę przez Morze Śródziemne (S-100 na pomoc imigrantom, 2014-08-26). S-100 bazuje na pokładzie statku Phoenix I, nalężacego do prywatnego stowarzyszenia MOAS (Migrant Offshore Aid Station). Celem organizacji jest zwiększenie bezpieczeństwa Afrykanów, migrujących do Europy w poszukiwaniu lepszego i bezpieczniejszego życia.

W ciągu dwóch ostatnich miesięcy Phoenix I wychodził w morze trzy razy. Każdy rejs trwał 2-3 tygodnie. W ich trakcie załoga statku, zwykle znajdującego się w centralnych rejonach Morza Śródziemnego, wysyłała w powietrze S-100 w celu wykrycia i zidentyfikowania łodzi z imigrantami. Bezzałogowiec rejestrował obrazy przy pomocy głowicy optoelektronicznej i przesyłał je w czasie rzeczywistym do statku.

Następnie wysyłano do nich jedną z 2 łodzi półsztywnych, jakie znajdują się na pokładzie statku należącego do MOAS.  Imigranci zostawali przewiezieni na pokład Phoenixa I, gdzie personel medyczny udzielał im pomocy oraz zaopatrywał w żywność, wodę i okrycia. W ciągu 2 miesięcy operowania statku uratowano 2851 osób. Bez użycia Camcoptera nie byłoby możliwe odnalezienie tak dużej liczby ludzi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.