Marinha do Brasil (marynarka wojenna Brazylii) przeprowadziła próby operowania bezzałogowego statku latającego ScanEagle z pokładu okrętu patrolowego typu Amazonas, BNS Apa (P121).
Przeprowadzone próby miały na celu ocenę zdolności ScanEagle do operowania z pokładów okrętów Marinha do Brasil. Wcześniej Brazylijczycy badali inne konstrukcje, oferowane m.in. przez: Elbit Systems (Hermes 90), Indra (Pelicano), EADS/Cassidian (Tanan 300) (Tanan 300 na zamówienie, 2012-10-23), czy Saab (Skeldar) (Skeldar nie spełnia oczekiwań, 2014-02-05). Z kolei w maju br. próbom poddany zostanie Camcopter S-100, austriackiego Schiebela (S-100 dla Marina Militare, 2014-02-12).
Wiele wskazuje na to, że to właśnie między ScanEagle, oferowanym przez Boeing/Insitu, a S-100 toczyć będzie się ostateczna rywalizacja o brazylijskie zlecenie, wartość którego szacowana jest na 90 mln USD (272,4 mln zł). Brazylijczycy chcą zamówić do 30 zestawów bsl. Nie wiadomo tylko, czy zostanie to uwzględnione w nowym, zmodyfikowanym w ostatnich dniach budżecie obronnym państwa (Brazylia zmniejsza budżet obronny, 2014-02-24). Zwłaszcza, że redukcji o 3,5 mld BRL (4,5 mld zł) uległy środki przeznaczone na zakup nowego uzbrojenia i wyposażenia wojskowego.
Przyszłe bsl Marinha do Brasil będą użytkowane głównie do misji patrolowych, zwiększających świadomość sytuacyjną oficerów dowodzących okrętami. Ma to tym większe znaczenie, że Brazylijczycy przykładają w ostatnich latach dużo uwagi do patrolowania wód wyłącznej strefy ekonomicznej państwa, pod dnem których spoczywają bogate złoża surowców energetycznych. Widać to m.in. na przykładzie zakupu serii nowoczesnych okrętów patrolowych typu Amazonas (Ostatni Amazonas w służbie, 2013-09-28, BNS Apa w Brazylii, 2013-05-27) wraz z licencją i transferem technologii umożliwiającymi ich lokalną produkcję.